Jak praca dyplomowa

Witam kolega prosił mnie żeby wymyślić jakis temat pracy dyplomowej na zakończenie technikum elektrycznego. Prawde powiedziawszy nie mam za wiele pomysłów. jak narazie przychodzi mi do głowy wykonanie zasilacz, jakiejś ładowarki i nic więcej Czy macie może jakieś inne pomysły?? może coś z napędów albo aparatów elektrycznych?? jak wykonanie stanowiska do badania kabli(niestety to już jest)

pozdrawiam i dzięki za wszelkie podpowiedzi

Reply to
J.S.

usb --> rs232 --> i/o + program do sterowania i/o

Reply to
Kmail

Hej a moze ktos chce robota odkupic, zreszta tez prace dyplomowa sporo ponizej kosztow, ok 1000zl.. trzba w nim poskladac do kupy elektornike (wszytko jest, tylko niepopodlaczane, bo dorabialem nowy modul mocy kiedys) jest dokumentacja, schematy, brakuje w zasadzie chyba tylko kamer...i 2 kolek, ale sa standardowe i moge je dostarczyc. Kamery moge tez odsprzedac, jakby ktos to bral szczegoly na :

Greg

Mikroprocesorowy sterownik akwarystyczny wraz z dozownikiem pokarmu, wyswietlaniem aktualnej daty/godziny i mozliwosc pomiaru temperatury w pomieszczeniu, akwarium (to oczywiste) i na zewnatrz.

Reply to
rozrabiak

Tez mi sie tak wydaje :-) Tylko trzeba uczciwie powiedziec: a) wiecej tam mechaniki niz elektryki, b) Jesli nie bedzie odpowiednio duza to po prostu nie ruszy.

Sugerowalbym cos np "model elektrowni wiatrowej/wodnej z generatorem asynchronicznym". Dac silnik trojfazowy robiacy za pradnice, obok drugi silnik symulujacy naped, prosta przekladnia pasowa zeby pradnica krecila sie szybciej niz silnik [ewentualnie np skrzynie biegow dostawic], watomierz na pradnicy i dalej demonstrowac ze taki uklad dziala, ze nie ma problemu z synchronizacja do sieci itp.

Ewentualnie jakis model na mniejszej mocy, jakby dorwal jakies mniejsze silniki/selsyny ...