wyłącznik bimetaliczny do dmuchawy kotła c.o.

Witam

Mam sterownik do kotła c.o. sterujący dmuchawą (230V~ 0,4A) i pompą obiegową. Chcę zrobić zabezpieczenie aby po przekroczeniu temperatury wody np. 90 stopni Celsjuszas bimetal odłączył zasilanie dmuchawy. Chce ten bimetal zamontować na rurze. Jaki czujnik bimetaliczny stosują producenci sterowników? Jaki polecacie? Lub gdzie i pod jaką nazwą szukać (termik, czujnik bimet. ?)

Z góry dzieki Pozdrawiam Kuba

Reply to
kuba

Ja do takich celów stosuję "termostat od żelazka" - takiego do prasowania ubrań oczywiście :) Bimetaliczny, styki na ok 1000W mocy i 220V, regulowana temperatura, pewny i niezawodny. Do kupienia za kilkanaście do kilkudziesięciu złotych w sklepach z częściami do sprzętu AGD albo i darmo jak "wydłubiesz" go sobie z jakiegoś starego żelazka :)

Reply to
Tomek

Można użyć od pralki. Są tanie i zakresy mają rożne. 80, 90 stopni są. Albo od bojlera. Zakres do jakiś 110 stopni, łatwy montaż i dokladne. Tomek

Reply to
Tomek