Wydzialenie się mocy w kartach graficznych

Czy jest istotna różnica w wydzielanej mocy cieplnej np pomiędzu GeForce 2 i FX 5900 ? Bo mój GF2 się grzeje bardzo i parzy że musiałem zamontowaćwentylator którego normalnie nie było. Wydaje mi sięże nie ma znaczącej różnicy w mocach w starszych czy nowszych kartach ale jak jest naprawde, bo nie moge w googlu na razie znaleźć?

Reply to
szlovak

Jeśli nie było wentylatorka i karta działała to widocznie nie jest on potrzebny, elektronika może się grzać ale nie wolno jej się przegrzewać. To że czułeś że parzy to nic bo to odczucie zaczyna się juź od dość niskiej temperatury. Ja z kolei kupiłem kartę graficzną specjalnie taką która nie ma wentylatorka bo stały hałas mnie dobija.

Jest i to bardzo duża różnica - wręcz ogromna w pobieranej mocy. Stare karty miały malutki radiator, następnie dawano większy i to z 2 stron płytki a dalej już one nie starczały i zaczęto dodawać wentylator. - to nie dla zabawy to jest z konieczności. NAwet wprowadzono regulowane prędkości wentylatorów w zależności czy karta pracuje w trybie 2D czy 3D.

Ostatnie o ile dobrze pamiętam wydzielały/wydzielają ponad 70W - czyli więcej nawet niż procki, muszą mieć własne zasysanie powietrza no i przypominają w pracy trochę odkurzacz.

zbyszek

Reply to
Zbyszek

Ostatnie pokazywane w teście C't miały pobór mocy szacowany na 90 - 150W w zal. od modelu i producenta. 2 złącza zasilania ekstra z zasilacza... Rzeźnia.

Reply to
Marek Lewandowski

Serdecznie witam a jakie to cudaczne karty ? i po co ? Marek S

Reply to
Marek S

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:cm0q1l$af1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Pewnie jakies super, extra, wypasione, dla inzynierow i projektantow 3D. I pewnie maja wieksza moc obliczeniowa niz moj komp :).

Reply to
MarQs

Największe zapotrzebowanie idzie od fanów gier, którzy koniecznie muszą mieć efekty mgły oraz 100 odbić od powierzchni lustrzanych.

Moc mają większą aczkolwiek specjalizowaną, mają też znacznie wększą strukturę półprzewodnikową od najmocnieszych procków

zbyszek

Reply to
Zbyszek

z artykułów wynikało, że do gier. Aczkolwiek nie obraziłbym się za taką do pracy w 3DStudio... Wygląda, że można całą scenę załadować karcie wraz z materiałami, proceduralnymi shaderami i zapomnieć.

Reply to
Marek Lewandowski