Własny aparat cyfrowy

Takie rzeczy czasem wyciekaja czy sa publikowane.

W zasadzie by wystarczylo ..

A jakbym tak wmontowal kompakta w Zenita ? Mam do tego obiektyw 210mm, wyszloby z tego porzadne tele czy nie ?

optymistycznie kompakt z matrycą 1/2", czyli o czynnej przekątnej rzędu 8.4mm, biorąc pod uwagę, że klatka 35mm ma ca 43mm przekątnej, to masz około 1100mm ekwiwalentu ogniskowej i całe 1200x800 realnej rozdzielczości ograniczonej dobrze domkniętym super szkłem... Ponieważ te 210mm, co masz, to pewnie jednak 80lppm nie wyciąga, to będzie mniej rozdzielczości a więcej mydła.

Reply to
Marek Lewandowski

J.F. napisał(a):

A poco ci tele? Lepsze by bylo makro ;) np:

zwyklym "klikadlem"

Reply to
BartekK

takitam zum... tu masz zum.

Marek Lewandowski

wlasnie pracuje nad integracja linuxa do swojej kamery astro:) kam ma ethernet, usb2.0 HS i inne bajery tyle ze same czesci do1 szt kamery to ponad 25kzl ksoztuja....

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

wiesz ile ksoztuje CCD485? jest 3x drozszy od CCD442, ktory z kolei kosztuje 1500...5000 $/szt zaleznosci od grade

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

nie jest trudne, szczegolnie gdy wezmiesz np pudelko z optyka od Zenitha sa fajne tanie matryce CMOS Microna - robilem keidys na nich prosciutka kamerke USB do rejestracji zdarzen- caly uklad to sensor + chip USB, najwiecej walki bylo z softem.

jesli mowisz o pelnoformatowym CCD, to ceny zaczynaja sie na 2tys $

zwykle CCD na pozor nie sa takei trudne w obsludze, jak uzyjesz gotowego chipsetu.

da sie, ja robie tak w swoich kamerach. zrodlem przebiegow jest FPGA, ADC mam 16bit + zrobiony na piechote LNA Ludzie uzywaja tez szybkie procki do taktowania CCD.

ttuaj mozesz zaczerpnac nieco inspiracji

obiektyw? - tak, od Zenitha :) ale to byl pierwszy prototyp zrobiony na projekt na uczelni :)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Mon, 5 Feb 2007 18:50:15 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Greg\(G.Kasprowicz\)" snipped-for-privacy@gmail.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No to załóżmy że weźmiemy najlepszy grade, to już za jakieś $45k można mieć matryce na porządnego średnioformatowaca, oczywiście przy takim nakładzie, filtry barwne i optykę pozwalającą użyć 3CCD też wypadałoby dać jakąś porządną ...

... a skrzynkę i obiektyw się weźmie z jakiegoś Saluta albo Kijeva :->

Reply to
BLE_Maciek

Za ok. 1/3 wspomnianej ceny można mieć gotowy porządny aparat średnioformatowy z matrycą Dalsy... Chyba, że Mamiya ZD nie jest porządny...

pzdr mk

Reply to
mk

do obiektywu lupa ;) a nie tam jakies przejsciowki, canony, odwracane obiektywy itd ;)

Reply to
BartekK

Tue, 06 Feb 2007 16:14:45 +0100 jednostka biologiczna o nazwie BartekK snipped-for-privacy@drut.org wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jest jeszcze takie urządzenie jak mikroskop :-)

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 6 Feb 2007 13:48:40 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "mk" <REVERSE snipped-for-privacy@myzskm.REMOVE wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Eeee, bez przesady, po co mi taki sprzęt :-) Wystarczy mi Dynax 7D

Reply to
BLE_Maciek

Dnia Mon, 05 Feb 2007 10:58:41 +0100, BLE_Maciek napisał(a):

Niektórzy może mnie zjadą ale masz szanse kupić cyfraka-kompakta, spełniającego przynajmniej większość Twoich wymagań wobec tej grupy aparatów. Może to być np. Casio QV5700 :) Dokupujesz tulejkę przejściową i już możesz mocować normalne filtry czy też korzystając z pierścienia odwrotnego mocowania jakieś normalne obiektywy uzyskując w ten sposób całiem ciekawe makro. Jest gniazdo synchronizacyjne do lampy błyskowej - oczwyiście nie ma komunikacji z lampą ale zawsze to już coś(i tak zazwyczaj te lepsze lampy mają własny pomiar światła). Tryb manualny jest i w zasadzie tylko z niego korzystam - przysłona regulowana pokrętłem, czas ekspozycji joystickiem. Czułość ISO dostępna w menu lecz jest to jedna z pierwszych opcji więc nie ma problemu. Pomiar światła w trybie punktowym jest niestety światłomierz jest bardziej prywmitywny niż w zenicie 12XP :P i informuje tylko, że nastawy nie zgadzają się z tym, co on pomierzył - brak chociażby ogólnej informacji czy za mało czy za dużo. Aparat ten ma parę wad(powolny, słaby autofocus, szczególnie w trudniejszych warunkach oświetleniowych, słaby flesz) ale z drugiej strony ciężko szukać cyfraka o zbliżonych parametrach i tak jasnej optyce(f/2-f/2.5 dla ogniskowych 35-105mm). Podejrzewam, że obecnie używane egzemplarze będą chodzić za około 600PLN.

Reply to
badworm

I myslisz ze uda ci zrobic to taniej i lepiej niz firmowa sztuka ? I masz w garazu odpowiednie technologie ?

To tego to ci jest raczej jakas szyna potrzebna, do mocowania odpowiednich gadzetow. Obiektywu nie musisz ruszac.

To nie kupujesz kompakta tylko odpowiednio drogi aparat.

No coz - ocen sam czy tych pare chwil niewygody jest warte

2000-4000zl lub wiecej, jesli sam robisz.

A jesli bardzo niewygodne .. prosta tulejka lub plastelina :)

Trzeba poeksperymentowac z fotocela lub kupic odpowiedni aparat od razu.

Ano niestety.

Za to od razu widac co wyszlo, ba, widac przed zdjeciem :-)

Wiele przyslony nie ma :-)

Tue, 06 Feb 2007 18:24:47 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie

No, laminator mam ;-)

Jarku, ja naprawdę nie jestem dzieckiem i zdaję sobie sprawę że z pewnością nie da się zrobić lepiej i taniej i że jedymym rozsądnym rozwiązaniem jest uzbieranie na odopowiedni sprzęt i kupienie go sobie Wziąłeś moje posty zbyt poważnie, tzn. były one raczej rodzajem marzeń, że możnaby skonstruować samemu w cenie np. do 500 zł coś co kosztuje z 5 razy więcej i jest 100x lepiej wykonane :-)

Szynę, a raczej taki NRDowski stolik do reprodukcji to mam, ale przydałoby się jednak odsunąć obiektyw od korpusu, bo inaczej przedmiot zajmie trochę mało miejsca na filmie/matrycy, a co za tym idzie rozdzielczość zdjęcia nie będzie duża ... Przydałby się mieszek, chociaż do moich zastosowań wystarcza kilka pierścieni ...

Reply to
BLE_Maciek

Wlasnie sugeruje ze nie trzeba obiektywu odsuwac, skoro sobie juz taki aparacik kupiles. Patrz zdjecia zrobione przez lupe.

Tylko trzeba jakos zapewnic stabilnosc konstrukcji i wspolosiowosc. Pierscienie bylyby dobre, gdyby je bylo jak w aparat wkrecic.

Stad szyna.

Mieszek z tego mieszka przestaje byc potrzebny.

A tak apropos - chcecie dobre makro to moze poszukajcie mikroskopu z kamera. Taki np zabawkowy Intel byl - mam nadzieje ze przyzwoity.