niby NTG- aparat cyfrowy

Witam!!! Mam zamiar wykonac mini statyw do aparatu wykorzystujac zespol magnesow od glosnika. Pytanie brzmi, czy obecnosc silnego magnesu w poblizu aparatu / ok. 10-15cm./ nie zakloci jego pracy, lub co gorsze nie uszkodzi aparatu lub karty pamieci??? Statywik bylby bardzo pomocny, mozna go przymocowac do kazdego kawalka stali / np. samochod / korzystajac z samowyzwalacza, ale zanim zaczne experymentowac, chce uslyszec opinie fachowcow, w koncu to elektronika. pozdro- krzysztof

Reply to
Newsy

Pole jest bardzo silne jedynie w poblizu szczeliny, więc w odległości kilkunastu cm bedzie dosyć słabe i nie sądzę żeby coś mogło uszkodzić a nawet zakłócić. Ale zanim bym przystawił magnes do aparatu, sprawdziłbym czy to aby nie jest mój aparat... :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Jeżeli jest tam jakaś mechanika, np migawka, zrobiona ze stalowych elementów to może zakłócić. Tyle że takie magnesy od głośników nie są mocne.

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Pszemol się wziął i wyklepał:

No jeśli to jest lustrzanka....

Reply to
scx

ZTCW (specem od cyfrowych aparatów nie jestem) to mechanicznych migawek nie mają tylko zupełnie najtańsze, zabawkowe aparaty.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Moze masz i racje, ale w sytuacji gdy masz podglad na monitorku, to mechaniczna migawka wydaje sie co najmniej dziwna ..

Też się zastanawiam dlaczego jest to w ten sposób zrobione, sprawdziłem dane kilku popularnych aparatów cyfrowych i w każdym jest stosowana migawka mechaniczna: Olympus C-750: "Migawka: mechaniczna, 1/1000 - 16s" Nikon Coolpix 5700: "Migawka: mechaniczna z elektronicznie kontrolowaną ekspozycją; od 8 do

1/4000s, czas B (do 5 min.)" Minolta DIMAGE Z1: "Migawka: Elektroniczna, mechaniczna" Kodak DX 6490: "Migawka: mechaniczna, 16-1/1700 sek" Canon A70: "Migawka mechaniczna+elektroniczna, 15-1/2000s"

Skoro jest to tak powszechne rozwiązanie to jakiś sens pewnie w tym jest.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

To jest szum, ale trochę inny ;-) Wzmacniacze kolumn mają nieco różne parametry, a i pixele trochę się od siebie różnią. Mając do dyspozycji "ciemne" dane, możesz te różnice skompensować. Powszechnie stosowane w sensorach CMOS logarytmicznych, w liniowych też poprawia sprawę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W artykule <ca7dk8$sm1$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl> autorem którego mieni się Newsy, napisano:

Bardziej obawiaj się uderzenia i wstrząsu, który nastąpi, gdy magnes (z umocowanym aparatem) zbliżysz do jakiegoś żelastwa, a w ostatniej chwili wyślizgnie Ci się toto z dłoni i przywrze do metalu.

Magnes trzeba stawiać najpierw na krawędzi, a potem ostrożnie opuszczać, aż do pełnego kontaku. I przyzwyczaić się do takiego postępowania, bo w pośpiechu można zapomnieć.

Reply to
JS
Reply to
Dariusz K. Ladziak