wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP

Juz sobie przypomniałem skąd moje wątpliwości jak to ma działać. Np. Help tp-linka wyraźnie wskazuje, że nie ma czegoś takiego (ogólnie w wifi a nie u tp-linka) jak roaming/handover po stronie AP:

jest dokładnie opisywany problem co zrobić, jak telefon uparcie trzyma się słabszego AP jak silniejszy jest tuż obok. No i sugerują że to wyłącznie zależy od klienta:

Cytat:

How roaming works: Roaming is purely a client decision. The wireless client is responsible for deciding it needs to roam, and then detecting, evaluating, and roaming to an alternative AP. WLAN standards bodies (such as IEEE) and industry bodies (such as Wi-Fi Alliance) do not specify when a client should roam, or how the client roams. So roaming or not roaming, it is totally decided by your wireless client’s roaming algorithm. Different wireless client vendors’ roaming algorithms are also different and are not generally published.

To w takim razie na czym polega ten handover Mikrotika skoro i tak decyzję podejmuje telefon??

Żeby było śmieszniej uważają, że tylko telefony BlackBerry mają wsparcie do roamingu a reszcie nie wiadomo:

Other mobile phones: For now, we don’t know if there are any other mobile phones which have the settings to control its roaming behavior just like blackberry phone.

Później sugerują apke roaming Fox, która przełącza "twardo" co jest niekompatybilne z wificalling....

Reply to
Marek

Wydaje mi się, że AP jaki by nie był, to potrafi wyrzucić klienta ze słabym sygnałem. TP-linki robią to zdaje się zbyt optymistycznie, co ma swoje dobre i złe strony. Z jednej strony można się łączyć ze słabym sygnałem to i zasięg wydaje się większy, z drugiej stromy taki klient z marginalnym sygnałem potrafi zmniejszyć wydajność sieci wifi praktycznie do zera, co objawia się tym, że nawet klienci z doskonałym sygnałem mają zerowy transfer.

Reply to
Mirek

"Dzięki obsłudze Seamless Roaming transmisja strumieniowa wideo oraz połączenia głosowe są wolne od zakłóceń, nawet gdy użytkownicy przemieszczają się podczas wykonywania tych czynności"

Może masz stare oprogramowanie albo podróbkę ;) ?

A na poważnie, to można próbować jeszcze z OpenWrt, aczkolwiek roamingu na nim jeszcze nie uruchamiałem (a jakiś jest). Problem tylko, że akurat ten model nie jest (jeszcze?) wspierany:

Mirek

Ale to jest konfiguracja z extenderem, a nie kontrolerem. Kiedyś TP-Link robił takie zabawki:

chyba robi AP serii CAP, z których jedne może być takim kontrolerem:
tak samo tylko kontroler może być też na całkiem innym mikrotiku:
Extender to jest inna bajka i to działa jak działa. Tak sobie to mało powiedziane. Ja w każdym razie nie traktuję takich rozwiązań poważnie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Co rozumiesz przez extender? Klasyczny extender wifi? Eapy 225 to normalne AP (nie mają tylko serwera DHCP)

No ale te poważne ile kosztują? Eapy są w miarę tanie (nie będę w domu robił sieci klasy enterprise) mają interfejs 1GB i są dwuzakresowe. Z tego co doczytałem te moje eapy 225 do działania roamingu potrzebują zewnętrzny kontroler oc200,, takie pudełko podłączane do sieci... Bardzom ciekaw jak działa taki roaming i chyba zainwestuję w ten kontroler.

Reply to
Marek

W dniu 2020-09-19 o 20:27, Marek pisze:

Tekst który podrzuciłeś dotyczy extendera.

Sprawdź sobie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Do tego konkretnego FAQ przekierował mnie z innego, który dotyczył konfiguracji z wieloma AP. Było tam coś w stylu "przyczyna dlaczego klient trzyma się słabszego AP mimo, że jest dostępny bliższy silniejszy jest opisana tutaj" i link właśnie do tego. Co sugeruje, że w ten opis (mimo że dotyczy konfiguracji z RE) jest ogólnym dla wifi, zresztą kontekst zdania " Roaming is purely a client decision. " właśnie sugeruje ogólność a nie tylko specyficzność konfiguracji z RE.

Reply to
Marek

No dobra, kupiłem kontroler pasujący do tych moich AP i faktycznie teraz działa roaming. Jestem w szoku. Wifi calling też już nie zrywa jak się przechodzi między AP, widać jak sygnał maleje i nagle skacze na max przy przejściu do drugiego AP. Dzięki za sugestie i rozwiązanie problemu.

Reply to
Marek