Wątek radioimpulsy cd.

Witam !

Dla tych którzy nie wierzą, że na postawie migania diody w prostym liczniku można narysować wykres zużycia prądu:

się znajdował w szafce na zewnątrz przy ogrodzeniu budynku. Zgodne z tym co było napisane na tym liczniku zastosowałem przelicznik

1000 imp/kWh

Paweł

Reply to
Pawel2420

W dniu 2014-05-22 21:55, Pawel2420 pisze:

Dlaczego ktoś miałby w to nie wierzyć? To jest fakt.

Natomiast jeśli próbujesz budować tezę, że na tej podstawie "oni" będą wiedzieć, czy oglądasz TVN czy Trwam, (bo podobno można dojść co wyświetla telewizor na podstawie chwilowego poboru mocy), to wtedy powiem, że jesteś paranoidalnym histerykiem.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

A Ty na czym budujesz pewność, że nie jest to możliwe?

A jak mnie nazwiesz, gdybym powiedział, że haker (albo lepiej służby rządowe) może potencjalnie wykraść klucze kryptograficzne z Twojego komputera, wykorzystując do tego precyzyjne pomiary jakie mogły by być odnotowywane przez licznik energii elektrycznej?

Jeśli chodzi o program TV, to i wodomierz mógłby być niezłym źródłem wycieku... informacji.

Jeśli chodzi o klucze krypto i ich wyciek przez wodomierz, to z jednej strony byłbym w stanie uznać, że nie jest to możliwe, ale z drugiej strony, jeśli chodzi o bezpieczeństwo informatyczne, to już nie raz praktyka wykazała, że nawet autorytety tej dziedziny musiały odwołać swoje "to nie jest możliwe", więc i z tym wodomierzem odrobinę się waham ;-)

I co Ty (lub inni) na to?

pzdr mk

Reply to
mk

mk <reverse_lp.pw@myzskm> napisał(a):

Licznik nie ma ani takiej dokładności ani częstotliwości próbkowania aby móc wykonywać takie pomiary.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

A jaka jest wg Ciebie graniczna dokładność i częstotliwość próbkowania gdzie robiłoby się niebezpiecznie dla: a) wycieku informacji o oglądanym programie TV b) wyciek kluczy krypto z komputera

pzdr mk

Reply to
mk

mk <reverse_lp.pw@myzskm> napisał(a):

Częstotliwość pewnie rzędu MHz albo wiecej. A standardowe liczniki przechowują odczyty z okresów rzędu minut. Dokładność pewnie miliwoltowa. W sieci energetycznej jest mnóstwo śmieci, PLC ma nieraz dlatego problemy. A w komputerze różne elmementy filtrujące zasilanie. Co innego eksperymenty w laboratorium, gdzie mamy zasilacz napięcia stałego i sobie mierzymy jakiś układzić uC, a co innego rzeczywiste warunki. Koszt takiego licznika przewyższyłby znacznie wartość potencjalnych informacji.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Użytkownik mk napisał:

Bo nie jest i tyle w temacie, nie da się.

Że łżesz jak polityk.

Troll?

Reply to
AlexY

W dniu 2014-05-22 23:59, mk pisze:

To jest możliwe i dużo więcej rzeczy jest możliwe, ale dlaczego miałbym się tego bać? Skoro "oni" pozwalają działać takim telewizjom jak TVN czy Trwam to wiedzą co w nich leci, więc po co mieli by się interesować co ogląda dany obywatel?

Proszę o link do takiego rozwiązania, bo z chęcią sam bym produkował odpowiednie urządzenia. Kosztowałyby krocie, gdyby to w ogóle było możliwe.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2014-05-23 00:10, mk pisze:

Wyciek kluczy krypto z komputera przez licznik w ogóle nie jest możliwy, bo zasilacz komputera ma prostownik, filtry L i C oraz regulatory liniowe. Sam procesor zasilany jest z baterii kondensatorów na płycie, więc prąd od strony zasilacza jest gładki jak pupa niemowlęcia. Więc nie da się odczytać licznikiem, co aktualnie robi komputer.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Dnia Fri, 23 May 2014 00:22:09 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

Po drodze mamy zasilacz z PFC. Ponad 100Hz nic nie da.

Informacja z komputera raczej nie wycieknie, ale analiza zmian poboru mocy w kolejnych okresach moze i ujawni korelacje z ogladanym programem TV.

Ktoś tu zgłaszał, że w wielu przypadkach użytkownik nie ma bezpośredniego dostępu do licznika. Np. w tej szafce

licznik znajduje się głęboko (~10cm) za zaplombowaną płytą z pleksi. Czujnik (żółty krążek) został przyklejony po wierzchu do tej płyty. Tego ZE chyba nie może zabronić.

Paweł

Reply to
pawel2420

W dniu 2014-05-23 08:29, J.F. pisze:

...o ile ktoś oszczędza energię i wyłącza TV pomiędzy oglądanymi programami. Czasem on chodzi cały wieczór i tylko kanały się zmienia. Nie wiadomo, czy gospodarze oglądają "Fakty" czy "Wiadomości", czy może jedno i drugie, a może akurat bajki sobie lecą. Niedawno mierzyłem pobieraną moc przez ~42" TV LCD. Wskazania praktycznie nie zmieniają się podczas zmian w obrazie. Co innego na plazmie - tam miernik szalał. Chociaż i tak z licznika energii można odczytać jakieś wartości uśrednione za pewien odcinek czasu zależny od pobieranej energii. Ale zawsze można skorelować np. czas połączeń telefonicznych wychodzących. W czasie oglądania raczej się tego nie robi. Poza tym słynny czajnik w przerwie.

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

Żeby namierzyć wywrotowców. Ale bez obaw, tą metodą nie da rady, nie w obecnym gąszczu stacji na cableTV i TVsat.

[..]
Reply to
AlexY

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@nospam.com napisał w wiadomości news:llln9b$b4p$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Nie ta metoda. Rozmawiałem kiedyś z facetem z wodociągów. Oni wiedzą bardzo dobrze kiedy jest blok reklamowy bo wtedy idzie więcej wody w sraczach. Nie wiem czy przypadkiem nie to samo dzieje się gdy spora część oglądających bierze pilota w łapę i przeszukuje wtedy kanały. TV podczas zmiany kanału zmniejsza pobór mocy wystarczy ten trend nałożyć z blokami reklamowymi poszczególnych stacji i jakąś statystykę już mamy.

Reply to
Netopeerek

Użytkownik "Netopeerek" napisał w wiadomości

Zbiorczy pomiar ogladalnosci roznych stacji to moze i jest, ale pojedyncza osobe trudno tak zmierzyc. A mozna spluczke pomylic z pralka.

No wlasnie chyba niewiele zmniejsza. A moze i zwieksza.

W Anglii ponoc maja dobrze - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja czajniki elektryczne i spozycie mocy potrafi skoczyc o 10GW.

Kibice ... mecz przy herbacie :-)

J.F

Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:537f1b56$0$2229$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Moja plazma na czas zmiany programu wygasza ekran.

Reply to
Netopeerek

Użytkownik "Netopeerek" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Ale wiekszosc ma LCD, tam raczej podswietlenie nie gasnie. A nawet jak ma podswietlenie LED i mogloby gasnac, to nie wiadomo czy system wygasi na te krotka chwile.

J.F

... i myślisz że wszyscy mają taką samą plazmę, więc budujesz fałszywą teorię :-)

Reply to
Pszemol

No dobra, ale wielu z was idąc do sracza włącza światło.

Reply to
Netopeerek

W dniu 2014-05-23 14:37, Netopeerek pisze:

Uff, ja mam okno... A wieczorem włącza się 9W LED - maławo.

Reply to
Michał Lankosz