warczące silniki

posiadam takie duże urządzenie które jest sterowane silnikami krokowymi w ilości 2szt.wszystko jest ok maszyna działa prawidłowo jednak denerwuje mnie dźwięk dochodzący z silników kiedy stoją, jest to trudny do wytrzymania nieregularny warkot który cichnie w momencie pracy silnika, tutaj moje pytanie czy to silniki szaleją czy sterowanie ? jak się pozbyć warkotu ?

blur

Reply to
blur

sterowanie. krokowce nieruchome nie powinny warczec.

No chyba ze to przy hamowaniu sie dzieje ..

To zależy od krokowców. Nie znam się na nich za bardzo, ale w pewnym urządzeniu mam takie, które jednostajnie szumią stojąc. To są szybkoobrotowe krokowce z 500 kroków/obrót z możliwością zatrzymania między krokami. Sterowane ze specjalnego sterownika, znacznie bardziej skomplikowanego niż bym się spodziewał.

Zaciekawiony tm zjawiskiem pytałem się kolegi, odpowiedział coś, chyba że to są krokowce sterowane AC czy jakoś tak.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

powiem tak miałem też taki problem z innym urządzeniem i nie były to jakieś śmieszne krokowe ale zwykłe, ponieważ podczas postoju też jest podawane napięcie na te silniki żeby nie szło ręcznie przesunąć (stawia opór) czasami takie rzeczy się dzieją, producent urządzenia sam nie wiedział co może być przyczyną posłał mi nowy krokowy ale zanim zdążyłem sprawdzić nastąpiła samonaprawa :)

blur

gfk(anty spam)@poczta.onet.pl

Reply to
blur

Wszystko wskazuje że sterowniki są do bani, bo nie trzymają wartości prądu silników w czasie postoju. Ale może też być zbyt mała wydajność prądowa zasilania silników (istotne jeżeli kilka sterowników silników krokowych pracuje na jednym zasilaczu) lub ich zbyt małe kondensatory wyjściowe (chyba że kondensatory są lekko padnięte i nie potrafią, powinny dla jednego silnika o prądzie jednego uzwojenia około 4A mieć wartość min.1000uF). Powyższe odnosi się tylko do sterowania bipolarnego silników. Jednak prawie na pewno to fatalnie zaprojektowane sterowniki.... Co to za maszyna i jak duże są te krokowce, no i jakiej marki sterowniki je napędzają?

Reply to
GrP

Użytkownik "GrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:chsiuf$8bv$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Maszynka to automat do montażu SMD firmy OKANO rok produkcji 1988 dlatego nie zdziwił bym się gdyby kondziołki były z leksza wyschnięte. Silniku duże jednak oznaczenia po japońsku uniemożliwiaja identyfikację. Sterowniki prymitywne czyli żadne specjalizowane układy tylko bramki :)

blur

Reply to
blur

od roku 1998 nic nie powinno się stać kondziołkom, robiłem maszyny na silnikach krokowych (bipolarnych 4A) w 1998 i do dzisiaj pracują bez szumów i płynnie, co m.in. świadczy o ciągle dobrych kondensatorach w zasilaczu silników; czyli .. może jednak sterowniki... ________ pozdrowionka, GrP

Reply to
GrP

poprawka , 1988, nie zauważyłem :-). faktycznie , kilkanaście lat dla kondensatorów elektrolitycznych to jednak sporo

Reply to
GrP