uziemienie, UPS, ZLT

Witam,

Jest komputer z dwoma modemami. Modemy ostatniej burzy ulegly spaleniu (to takie proste soft-modemy). Modemy sa juz wymienione, kupilem dwa urzadzenia ZLT (produktowane przez TelPol) - zabezpieczenie linii telefonicznej. Musze teraz podlaczyc uziemienie.. No wlasnie - skad je wziasc ? ;-) Komputer (wiec i modemy) podlaczone sa przez UPSa fideltronika.

Jak zbadac rezystancje tego uziemienia? (oczywiscie mam miernik).

Budynek jest stosunkowo nowy, wiec i instalacja elektryczna jest nowa. Niestety nie znam kompletnie szczegolow "co i jak" jest tam podlaczone. Dzieki za pomoc laikowi (nigdy tematu uziemienia nie pojalem ;-) pozdr.

Reply to
Adam Szendzielorz

Doczytalem sie juz ze to nie takie proste. Wiec prostsze pytanie - jak sprawdzic, czy uziemienie na srodkowym bolcu wogole jest podlaczone ? (chodzi o bardziej "elektryczne", nie organoleptyczne sposoby ;) Ufam, ze rezystancja tego uziemienia bedzie wlasciwa ale nie jestem pewien czy ono tam wogole jest :) pozdr.

Reply to
Adam Szendzielorz

  1. Podłącz do przewodu ochronnego (bolec) jak masz daleko do ziemi i plastykowe rury.
  2. Jak masz blisko do ziemi, przewód 2,5mm^2 do jakiegoś żelastwa zakopanego w trawniku.
  3. Jak masz stalowe rury wodociągowe to podłącz do rury (pożądane sprawdzenie czy wodomierze zbocznikowane. Najprymitywniejsza metoda to żarówka 100W od fazy do rury, jak świeci jasno to OK. Ale próbuj w nocy :) )
Reply to
Jacek Maciejewski

Analogicznie, żarówa i podłaczyć miedzy bolec a jedną z dziurek w gniazdku. Któraś dziurka musi zaświecić i jeśli zaświeci to uziemienie jest :) Jak żadna, to podłaczyć bolec do żółtozielonego (a jak nie ma to do niebieskiego)

Reply to
Jacek Maciejewski

Moim zdaniem bez względu na to jak blisko czy daleko jest do ziemi, lepiej jest wykorzystać przewód PE (czyli bolec) o ile on istnieje i jest drożny. pozdr Jarek

Reply to
jarek_kordalewskiWYTNIJTO
Reply to
Adam Szendzielorz

No fakt :) ale nijak mi się nie chce skojarzyć blok mieszkalny z różnicówką :) Może jestem już za stary :)

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Adam Szendzielorz