Uszkodzenie matrycy czy podświetlenia?

Witam (to co pisze poniżej to nie żart) Od jakiegoś czasu obserwuje na ekranie TFT plamę która się porusza. Patrząc przez szkło powiekszajace plama nie zajmuje dokładnie powierzchni jednego lub kilku pikseli (jest owalna) i obraz jest mocno przyciemniony w tym miejscu. Czasami ta plama przesuwa sie poza obszar widzialny i pojawia sie znow w innym miejscu (jest to bardzo nieregularne). Porusza sie z predkościa 1 piksela na 2-3 sek. Kolega w żartach zasugerował że sie jakiś owad dostał pomiędzy matryce a podświetlenie (zartował). Nie chce narazić sie na śmiech pracowników serwisu i nie wiem w zasadzie jak mam opisać usterkę.

Pozdrawiam Rafal

Reply to
Rafal

To wcale nie jest śmieszne, widziłem podobny wypadek. Za matrycę wlazł kleszcz czy inny mały żuczek i po ekranie wędrowała sobie plamka, choc w przypadku jaki widziałem to była dość jasna. Nie wiem gdzie się znajdował dokładnie bo serwis rozbierał ten monitor. Łatwo było poznać, że to żuczek, bo miał wzorzec ruchu przypominający poruszanie się owadów :)

Reply to
Sebastian Bialy

Rafal napisał(a):

wcale nie smieszne...... znane sa przypadki, jak "owad" wlezie miedzy matryce a podswietlanie......

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

ja mam tak w laptopie wszed mi robaczek milimetrowy , chcialem go przegonic i sie zmiazdzyl... siedzi teraz 2 cm nad zegarkiem w winowsie. czeka mnie rozkrecanie matrycy i wydlubanie tego smiecia. problem w tym, ze nie wiem jak to zrobic...

maciek

Reply to
mac

mac napisał(a):

w "znajomej" matrycy robaczek tkwil tak okolo roku...... po czym... odpadl :)

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

mac napisał(a):

Moze napuscic na trupka robaczka bakterie gnilne zeby trupka przerobily na wode,CO2 itp... :)

Reply to
Lukasz Sczygiel