urządzenie HID

Kupiłem ostatnio taki mały programatorek do AVR-ów:

Wcześniej używałem innej wersji USBasp, w większej obudowie, podpinanej do komputera za pomocą kabla. Różnicę zauważyłem zaraz po włożeniu programatora do portu USB. W tym starym trzeba było mu podać plik sterownika. Ten zainstalował się z miejsca jako urządzenie interfejsu HID (właściwie system po podłączeniu programatora widzi dwa takie urządzenia).

Zainstalowałem najnowsze wersje AVRdude i Burm-O-Mat, skonfigurowałem wszystko niby jak być powinno (jako programator wybrany USBasp, port USB), podpiąłem tasiemkę do płytki testowej z Atmegą8 i... Nic. Kompletnie nic. Podczas próbuy odczytu albo programowania dostaję komunikat:

avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0 pid=0x5dc

Ktoś wie o co może mu chodzić?

Reply to
Atlantis

Zapomniałem dodać, że starzy programator jest widziany przez system po prostu jako "USBasp" w grupie "LibUSB-Win32 Devices".

Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Jak się pojawił jako HID to już nie było sensu nawet włączać avrdude. USBasp ma swój VID (0x16C0) i PID (0x05DC) i działa z konkretnym sterownikiem. Jeśli to, co kupiłeś ma inny VID i PID, to to po prostu nie jest USBasp, a przynajmnej ma zły firmware.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 22.10.2012 20:25, Atlantis pisze:

VID i PID wskazuje na avrdoper.

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Bo ma poprawny sterownik załadowany.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Michał Smolnik snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Sugerujesz, że avrdude szuka USBasp po złych identyfikatorach? Nie, ma poprawne. Identyfikatory dla AVR-Doper to vid=0x16c0 i pid=0x5e1 lub 0x5df

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Czyli co? W jaki sposób mam załadować ten prawidłowy? Dlaczego poprzedni programator zażądał ręcznego podania mu pliku e sterownikiem do USBasp, a ten sam sobie zainstalował ten interfejs HID?

Reply to
Atlantis

Wkradła się pomyłka do tego co pisałem. Rzeczywisty komunikat błędu brzmi:

avrdude.exe: error: could nor find USB device "USBasp" with vid=0x16c0 pid=0x5dc

Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Może sprawdź najpierw VID i PID tego czegoś, co kupiłeś. I sprawdź, czy nie ma jakichś zworek.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Tak, domyśliłem się :) To są właśnie identyfkatory USBasp i avrdude nie potrafi znaleźć urządzenia o takich identyfikatorach. Ten programator co kupiłeś musi mieć jakieś inne.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Vid=03EB Pid=C8B4

Da się coś z tym jeszcze zrobić? ;)

Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Nie wiem. Znalazłem tylko to

ale z tego nie wynika, że to może działać z avrdude. Może ten ProgISP z tego chińskiego linku zadziała.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Czyli co? Wychodziłoby na to, że sprzedający wcisnął mi programator, który nie jest USBasp, wbrew opisowi aukcji? Przecież tam było podane, że sprzedaje USBasp, kompatybilny z AVRdude. :/

Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

To się z nim skontaktuj, niech się tłumaczy.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 2012-10-22 22:36, Atlantis pisze:

Firmware USBasp ma kilka wersji z różnymi VID i PID, sterownik musi więc być odpowiedni do firmware. Na sieci jest wiele wersji AVRdude, niektóre w ogóle nie obsługują USBasp. Musisz znaleźć wersję AVRdude i sterowniki odpowiednie do Twojego programatora (albo samemu sobie skompilować).

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz