UPS, akumulator AGM i utrata pojemności

Wtedy kupiłem ten:

A teraz ten:

17,60 zł / Ah vs 6,25 zł / Ah. Zobaczymy ile wytrzyma :) Choć w sumie dowiem się dopiero przy padzie zasilania (ten mógł zdechnąć i rok temu, ale nie wiedziałem, bo cały czas było zasilanie).
Reply to
Arnold Ziffel

Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd39da8$0$503$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 11-12-2020 o 14:28, J.F. pisze: [...]

OK, ale to nie UPS do komputera.

Spodziewam sie, ze pobor mocy malutki, a pojemnosc ... moze nawet nie znasz, jesli w biurowcu wylaczali prad na krotko.

przyklad z UPS - oryginalny CSB wytrzymal ... trudno powiedziec dokladnie, jak sie nie zanotowalo od razu.

3-4 lata. Nowy Xtreme wytrzymal ~2.5 roku. W obu przypadkach poszlo o rezystancje wewnetrzna - UPS juz komputera nie potrafil zasilic. Moze nawet mniej wytrzymaly, bo to sie zauwaza, jak pradu zabraknie i komputer zgasnie :-)

inny UPS mial oryginalnie Energenie - podobny czas.

Vipow wytrzymal 2 lata, ale tu pretensje mam male - wiedzialem, ze oni ch* NiMH robia, ale liczylem, ze moze olowiowe sa lepsze :-( I o trwalosci najlepszych to nic nie mowi.

Te zastepcze mialy "waskie styki" ... cholera wie, moze i one do UPS nie dostosowane, tylko do alarmow.

A swoja droga - UPS mocy 700W czy moze 700VA .. czy to nie przesada wsadzac mu jeden aku 7Ah 12V ?

Doswiadczenie pokazuje, ze nie - dziala, poki w miare nowy, ale pewnie tez komputer bierze znacznie mniej.

P.S.

a czy to co napisałem nie jest w pełni zgodne z pierwszym twoim zdaniem? :)

Reply to
sirapacz

W dniu 14.12.2020 o 17:30, sirapacz pisze:

Nie jest. Oczywiście :-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rr844i$155qj$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Hm, jak to mawiaja w Teksasie: Guns don't kill people. I do

:-)

Gdzie Twoja wyobraźnia? :D

Reply to
sirapacz