uderzeni pioruna

Witam Mam takie pytanie. Wczoraj przeszla burza w okolicy. Bardzo blisko. I uderzyl piorun. W tym czasie mialem wlaczone radio, tv. Do radia i tv jest ta sama antena podlaczona. I cos chyba sie stalo z radiem. Praktycznie nie ma wcale glosu. A jesli sie da glosnosc na max to slychac tylo cichutkie granie. Sprzet to Yamaha E400. Co w tej sytuacji moglo sie stac/przepalic? Chyba nie wzmacniacz?

Pozdrawiam.

Reply to
Sebastian' Plewa

Uzytkownik "Sebastian' Plewa" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisal w wiadomosci news:412ed74e$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Witaj. Niestety nie udziele Ci odpowiedzi bo zapodzialem moja szklana kule;)

To Pytanie przypomina mi :"Panie doktorze boli mnie noga, jak dlugo bede zyl?"

Musisz sprawdzic, czy i jaki dochodzi sygnal do wzmacniacza, a potem po sznurku do klebka dojdziesz co sie popsulo.

Pozdrawiam Lukasz BPNSP

Reply to
Ukaniu

Sebastian' Plewa snipped-for-privacy@gazeta.pl napisal nam:

ja spalilem radio z podobnym efektem, ale ja sam, nikt z nieba nie pomogal :)

Padal LA1832, ztcp 1 scalak za glowica... mozesz rozebrac i wymieniac scalaczki, tranzystory... a nuz :) Albo oddac do serwisu (scalak 3zl, ciekawe ile by oni zaspiewali :/)

To chyba masz szczęście, bo wygląda, że końcówka działa. Mam receiver Technicsa, w którym po piorunie (niezbyt bliskim) znalazłem zabite: główny procesor, przełączni elektroniczny regulatora wzmocnienia i oba wzmacniacze mocy - dwu i trzy-kanałowy. Dalej nie szukałem, bo ceny tych części już przekroczyły wartośc nowego sprzętu. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

A moze jakas wskazowka, coz to moze byc? Objawy takie jak napisalem. Pozdrawiam.

Reply to
Sebastian Plewa

Sprawdz najpierw czy wszystkie lampy maja zarzenie, jak jest OK to przetestuj wzmacniacz mocy na wejsciu gramofonowym- czy dziala (jezeli nie ma wej. gram. to odlacz "goraca" koncowke potencjometru reg. glosn od detektora przy oczywiscie podkreconym pot. na maxa., przytknij wkretak i sprawdz czy brumi), a jak nie to moze byc uszkodzona lampa glosnikowa (jakies przebicia albo co?) lub cos nie tak w zasilaczu- sprawdz napiecie anodowe. Albo padniete jakies opory czy kondensatory w obwodach wejsciowych czy glowicy... Zobacz czy nie ma widocznych objawow spalenia elementow.

Google znalazły mi jedną Yamahę E400 - raczej nie spodziewam sie tam lamp, no może poza wyświetlaczem - raczej mikroprocesorów - a tego "na wark" ze śrubokręta raczej nie należy sprawdzać. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

Hehehehehehehe ale jaja... myslalem ze to jakies stare radio.... i dalem spoisob sprawdzania lampowcow- na tych sie znam dobrze.

A na przekletym krzemie- i to tym, najnowoczesniejszym- nie :P