TV Thomson dziwne ściszanie

Mam taki "mały" problem z telewizorem Thomson 55DS60OT chassis TX91. Mianowicie od pewnego czasu ciągle się samoczynnie ścisza, tzn. cały czas wyświetla się OSD głosu i schodzi w dół. Zaczęło się (tak mi się wydaje) od spalenia opornika 8R2/0.5W dostarczającego napięcie do układu TDA 8139, układ ten jak wynika ze schematu jest przetwornicą napięcia i wychodzą z niego dwa napięcia 5V i 9V. Po wymianie tego opornika TV zaczął działać, wydawało się normalnie, lecz do czasu. Otóż pewnego dnia zaczął się ściszać, ale pomagało wyłączenie przełącznikiem czy też z sieci i później działał dosyć długo czasami kilka tygodni. Teraz nie pomaga już wyłączenie go czy też zresetowanie. Czasami po dłuższym nie działaniu zaskoczy, ale tylko na chwilę i później dalej to samo. Układ TDA 8139 (wymieniłem, stary i nowy funkcjonują tak samo) jest całkowicie sprawny dostarcza prawidłowych napięć, ale opornik 8R2/0.5W staracił lakier(przypalił się, chociaż dalej jest dobry), więc wydaje mi się że nie wszystko jest w porządku, lecz nie wiem gdzie szukać usterki.

Proszę o pomoc w tej sprawie. Może ktoś spotkał się już z podobnym problemem.

Reply to
genesio

Thu, 04 Dec 2003 22:02:54 +0100 jednostka biologiczna o nazwie genesio snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hehe moj tez jest na TX91. Jak dotad dziala zupelnie bezproblemowo. W razie jakbys potrzebowal posiadam schemat w wersji elektronicznej.

A moze masz po prostu zwarcie przycisku "VOL-" na klawiaturce lokalnej telwizora ?

Reply to
BLE_Maciek

:-))))))))

To jest po prostu najnowsza technologia firmy Thomson Takie klawiatury mają być wstawiane do wszystkich urządzeń audio video

Leszek Wieczorek

Reply to
Leszek Wieczoerk

Nic, a nic nie rozumiem. Co za dziwna klawiatura? i jaka technologia? możesz coś bliżej?

Nie ma zwarcia nawet megaomowego po prostu powietrze, jak przyciskam przyciski to wszystko w porządku, działa idealnie.

Więc włączyłem TV i co! znowu krecha niebieska i nie ma głosu, ale myślę cóż mam do stracenia, więc ją odłączyłem i wszystko zaczęło działać, chodzi jak burza, ale nie mam klawiatury na TV. Próbowałem parę razy i za każdym razem jak podłączyłem klawiaturę to wyciszało mi TV, więc napewno to jest to.

Bardzo ciekawa klawiatura, przecież nie ma tam wielkich napięć ot 5V max, a nawet jakby było 20V to przecież mało prawdopodobne, aby było jakieś przebicie, no chyba że jest tam odległość 0.01mm

Kiedyś ją muszę wyciągnąć jak będę miał chwile czasu i zobaczę jak ten wynalazek wygląda

WIELKIE DZIĘKI ZA INSPIRACJĘ!!!!!! MAM W KOŃCU TELEWIZORA :-))))))))))))))))))))))))))))))))

Artur

Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:

genesio

Użytkownik "genesio" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To oczywiście był żart. Chodzi o to że firmy które są potentatami w elektronice wymyślają coraz to bardziej zawiłe układy a robią banalne błędy w prostych rzeczach. Np. firma sony nie potrafi dobrze lutować przez ostatnie 10 lat O Siemensie to można by napisać całą książkę błędów i byków to jest wręcz niepojęte jakimi idiotami są Niemcy. W tomsonie psuje się klawiatura którą przecież mogliby zamówić u kogoś kto się dobrze zna na produkcji takich klawiatur itd. Świat po prostu zwariował

Leszek Wieczorek

Reply to
Leszek Wieczoerk

Fri, 5 Dec 2003 12:59:49 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Leszek Wieczoerk" snipped-for-privacy@xl.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Np w Qwerty w Łodzi ;-)

Ja mam dwa Thomsony. Jeden (21", TX91) ma ok 10 lat, drugi (14", TX807) okolo 3 lat. Jak dotad nie bylo z zadnym nich najmniejszego problemu. Uwazam ta firme za solidna.

Reply to
BLE_Maciek

No właśnie !

A ja prowadzę serwis od 18 lat i jak trafia do naprawy tomson to co drugi jest na klawiaturę

Leszek Wieczorek

Reply to
Leszek Wieczoerk

Fri, 5 Dec 2003 16:02:23 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Leszek Wieczoerk" snipped-for-privacy@xl.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No to fartownie akurat trafilem bo u mnie nie ma zadnych problemow z klawa.

Reply to
BLE_Maciek