Trzy krotkie pytania o RS-485

Reply to
Pawel Pawlowicz

Taaa... wy sie tu smiejecie, a ja ni cholery nie moge dopasowac tych wzorow i tabelek do AWG-rzeczywistosci :-( Znaczy na wirestripperze napisane inaczej niz w tabelkach, 'na oko' tez mi to jakos nie pasuje... znaczy sie bedzie trza zamowic zestaw kabli z kraju chyba :-)

A przy okazji zamawiania kabli to i polowe RCSu niech mi ktos wrzuci do kartonu :-)

Reply to
jerry1111

W artykule <cu79kq$f6n$ snipped-for-privacy@news.onet.pl> autorem którego mieni się SP9LWH, napisano:

Jest pewien "okrągły" związek:

12 cali (stopa) drutu Cu AWG 20 ma prawie dokładnie 10mOhm.
Reply to
JS

Normalnie - zapamietujesz sobie raz ze AWG 10 jest fi 0.1 cala, a co 6 jednostek srednica sie powieksza 2x. Ten AWG10 pozwala na 15A [miedziany], co 3 jednostki prad sie dubluje.

A "lica" 0.3mm*30 wejdzie w zacisk 1mm^2 ? :-) A jakiej srednicy rurka potrzebna zeby cztery przewody 10mm^2 zmiescic ? :-)

A latwiej dobrac wiertlo pod gwint M12 - 0.8*12mm, czy latwiej calowe

0.75*1/2 cala ? :-)

:-) I teraz moge oddac wirestrippera dla mojego electronics-assistant :-) Biedny nie potrafil zrozumiec dlaczego czasami musze porownywac skale AWG i mm^2...

Reply to
jerry1111

Wczesniej nie mialem pojecia co to jest AWG - miasialem dopiero przeczytac i wyguglac tabelke :-)

W koncu dB uzywamy, i to juz chyba z pieciu rodzajow :-)

Uhum.

Nieee...

W obu - zabralem dla technika, zeby miec sciagawke do konwersji AWG<->mm^2 Sprawdza sie toto z podanymi w tym watku tabelkami slabo i nie wiem czy wierzyc tabelkom czy sciagaczkom - rozbieznosci duze

AWG mm^2 (wg skali ze sciagaczek)

30 0.4 28 0.5 26 0.65 24 0.8 22 0.95 20 1.15 18 1.45

no i teraz z przelicznikiem AWG10 == 15A moze cos bedzie latwiej :-)

Reply to
jerry1111
Reply to
Pawel Pawlowicz

Zacytuje poczatek: "To w?a¶nie nie pasuje" Ktos kiedys puscil taka plotke, bardzo sie ona rozpowszechnila.

Pozdrawiam, Pawel