TOPOREM GO !

Wstawiam na wierzchu - tutaj można ściągnąć Eremex TopoR Lite bezproblemowo ;

Na razie sprawdziłem tylko, że działa.

Reply to
sundayman

W dniu 2013-02-09 14:38, sundayman pisze:

A jaka licencja?

Reply to
Mario

W dniu 2013-02-09 14:45, Mario pisze:

no przecież napisane wołami, że freeware. Chyba.

Reply to
sundayman

tyle, że to tylko autorouter jest niestety.

Reply to
sundayman

W dniu 2013-02-10 00:24, sundayman pisze:

Wiele softu ma napisane na stronce, że freeware, a po zainstalowaniu okazuje się, że to trial, albo demo z obciętą funkcjonalnością albo wersja tylko do celów edukacyjnych. Tamten link zawiera jakaś dawniejszą wersję. Aktualna jest 5.4 i ie jest za darmo.

Mario

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś (2010) lite miał trochę ograniczeń - poniżej 100 punktów i brak zapisu (tylko eksport).

Ale muszę przyznać, że jak na poświęcony czas to czas odwalił niezłą robotę: Routowane w eagle ręcznie, zajęło mi 3 dni:

z toporem wyliczając instalację:

Michoo

Głupio bym się czuł próbując komuś sprzedać ten projekt zrobiony na Toporze. Wolę zmarnować 3 dni na prowadzenie ręczne.

Reply to
Mario

Nie masz żyłki akwizytora :) Przecież właśnie trzeba powiedzieć, że to najnowszy trend - ma takie a takie zalety, i kosztowało 2x tyle co normalny projekt.

Zresztą, chyba rzeczywiście może mieć te zalety - a że estetycznie niekoniecznie... No to trzeba dać jedną warstwę na wierzch, i tam dać takie zmyłkowe ścieżki, równe :)

Reply to
sundayman

Wygląda może i "nieestetycznie"[*], ale w sumie patrząc jak prowadzi ścieżki to powinien ograniczać crosstalk - mało gdzie jest długi kawałek równolegle. I pary różnicowe dopasował bez robienia serpentyn.

[*] Dla niektórych - mi się w sumie podoba - taka "wyższość modelu matematycznego nad równymi rządkami". Trochę jakieś izolinie przypominają te ścieżki.
Reply to
Michoo

понедельник, 11 февраля 2013 г., 18:46:15 UTC+4 пользователь Mario написал:

Intel 8008 procesor na Billa Pentz '"SacState" maszyny, 1972

On nie krępować się tego projektu. :)

Reply to
ellada-dger

W dniu 2013-02-13 14:10, snipped-for-privacy@mail.ru pisze:

No ale to jest estetyka z lat 80. Chyba ze przyjmiemy, że to jak z modą w dziedzinie ubrań czy okularów. Wraca po jakimś czasie.

Reply to
Mario

A ja właśnie uważam, że topor daje fajne efekty - człowiek chce ścieżki ładne, równe, pod kątem 45 stopni. A optymalne są prowadzone "siekierką" ;)

To trochę jak z komputerami - naturalne dla człowieka się wydają dziesiętne (czy BCD), ale binarne są znacznie bardziej praktyczne, mimo, że nie tak "ładne".

Reply to
Michoo

zgadzam się. Po chwili namysłu doszedłem do właśnie takiego wniosku ; PCB ma być elektrycznie korzystne, a nie "ładne".

W końcu, kto poza nami samymi się potem zachwyca tymi rzeczami :) A przypuszczam, że takie paskudne pcb może być o wiele lepsze. Zwłaszcza, że na ich stronie widać przykłady dość ciekawe, np ścieżki z "opóźniającymi" meandrami, fajne efekty dla BGA.

Sama firma mnie wkurzyła (tym linkiem ekspresowo wygasającym) , ale soft ciekawy, może nawet coś spróbuję w nim zrobić...

Reply to
sundayman