temperatura grotu

Witam wszystkich, Wlasnie lutowalem kabelki... i tak sie zastanawiam - jaka jest temperatura grotu - jak ja policzyc ? pozdrawiam

----------------- wojtaz.

Reply to
wojtaz

zajrzyj za okno. Jaka jest temperatura powietrza. Jak j± obliczyæ? Temperaturê siê mierzy. Na ogó³ termometrem. Temperaturê grota te¿ siê mierzy. Na ogó³ termometrem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

sprytne ale to nie oto chodzi zeby ja mierzyc tylko policzyc, zreszta przegladnalem pare ksiazek i juz wiem. pozdrawiam. wojtaz.

Reply to
wojtaz

To siê pochwal co wyczyta³e¶.

Moim zdaniem nie da siê tego obliczyæ. Ta temperatura zale¿y od tysi±ca czynników, z których po³owa jest ¶ednio okreslona. Zale¿y np. od tego do czego i z jak± si³± grot jest przytkniêty. Od tego, czy masz przeci±g w miejscu pracy czy nie. Itp, itd.

TP.

--
|              _   _           _                              |
|      _____ _| |_| |  __ (o) | | __  __  @poczta.onet.pl     |

Tomasz Piasecki ( snipped-for-privacy@poczta.onet.pl) napisa³:

Pewnie siê da, tylko na co komu taka dok³adno¶æ? Przypomina mi siê pewne zadanie na æwiczeniach z metrologii: Przesun±æ krzes³o po pod³odze. Do wyznaczenia przesuniêcia u¿yæ termometru. Tak te¿ mo¿na - sztuka dla sztuki.

Krzysztof

Reply to
Krzysztof

połowa? Optymista. Musisz znać powierzchnię grota, charakterystykę jego powierzchni, opór termiczny przejść drut-grzałka-grot-powietrze, straty grzałki przez rozproszenie/promieniowanie/przewodzenie, ciśnienie powietrza, wilgotność powietrza, prędkość i charakterystyka opływu powietrza wokół grota no i oczywiście prąd i napięcie zasilania grzałki. Z powyższych chyba tylko prąd/napięcie i jak się sprężysz powierzchnię grota możesz określić.

i miesiączkowania pingwinów.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

jaka tam dokładność. Już wilgotność powietrza i wiatr zmienia temperaturę grota w sposób widoczny. W każdym razie termometrem za kilkanaście zł jako przystawka do multimetra zmierzysz dużo dokładniej.

A mój dzieciak musiał mierzyć temperaturę otoczenia mając do dyspozycji rurkę szklaną, garnek z wodą, linijkę, zamrażarkę i palnik bunsenowski. Tu akurat nie sztuka dla sztuki.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Oj, termometrem dokladnie zmierzyc to tez trudno bedzie :-)

Sekwencyjnie, więc potrzebny tylko jeden garnek. A garnkiem też możesz się posługiwać w charakterze młotka lub skrobarki ;-)

Ale faktycznie, dla ułatwienia sprawy można oczywiście rozwinąć zestaw narzędzi. Ale chłopcy i tak rozwiązali sprawę zeskrobując lód z zamrażarki linijką ;-). Rurka była z jednej strony zaspawana, zapomniałem powiedzieć. Oczywiście mogliby to zrobić korzystając z palnika, ale to 7 klasa i pewnikiem by się wszyscy poparzyli.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok