temat stary, ale jary... Li-ion 18650

Szukałem koszyka na ogniwa 18650 i przypadkiem odkryłem jaki dokonał się postęp w technologii produkcji ogniw. Myślałem, że pojemność ogniw na alledrogo to czysta fantazja i sięga

6800mAh. A tu niespodzianka, znalazłem 10Ah a chwile później nawet 12Ah :) No z ciekawości pytam sprzedawcę, który sprzedaje ogniwo 12Ah z ładowarką i wyraźnie wskazuje, że ładowarka ładuje ogniwa prądem 500mA, jak długo ładuje się aku tą ładowarką. Odpowiedź sprzedawcy: do 8h :) Myślę sobie, no to chinczyki pewnie zalewają ebaya nowymi ogniwami. Z ciekawości spoglądam, a tam jeden tylko sprzedawca. Polak...
Reply to
Jawi

W dniu 2015-10-22 o 20:07, Jawi pisze:

He he, czyli jak w tych powerbankach o których była ostatnio dyskusja. Tutaj dał wspólczynnik 3 :)

:( Potem mamy opinię na świecie, przez takich ludzi.

Reply to
janusz_k

Obok mnie w sklepie z epapierosami jest akumulator o mocy 80W. Jak spytalem czy mogę podłączyć do niego żarówkę 80W to sprzedawca się obraził i stwierdził ze nie mam pojęcia o czym mowie.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0baqi$r3p$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org... W dniu 2015-10-22 o 20:07, Jawi pisze:

Ja bym tam z napisu "500mA" nie wyciagal daleko idacych wnioskow. Moze

200, moze 800 :-)

Ale czego sie czepiacie, ot, pomylily mu sie Ah z Wh :-)

Sam ich raczej nie zrobil.

Ale tak sobie patrze

kompletu ?

uczciwie ?

W dniu 2015-10-22 o 21:23, J.F. pisze:

Na to wygląda. Chociaż nie wiem co kupuje, raz na fotce zgrzane 4 szt. na innej 6szt. w opisie 6.

Reply to
Jawi

W dniu 2015-10-22 o 21:23, J.F. pisze:

No to chińska myśl techniczna, ale sami się boją chyba wystawiać, przynajmniej masowo takich ogniw. Gdzieś to sprzedają innymi kanałami, a polak to pcha dalej :)

Reply to
Jawi

Jawi napisał(a) :

Trzymajmy się z dala od marek chińskich. To odpady z fabryki. Moje Ultra Fire 3000mAh miały 980mAh, a Ultra Fire 4900mAh miały...

590mAh. No dobra, nie wiedziałem wtedy że nie ma pojemności powyżej 3400 :-)
Reply to
Zbynek Ltd.

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Oct 2015 12:02:47 -0700 (PDT) doszła do mnie wiadomość snipped-for-privacy@googlegroups.com od Zenek Kapelinder snipped-for-privacy@gmail.com :

Takie mody są do tego:

?v=49ZpRI4inPA
to może lekka przesada, ale jak masz żarówkę na niskie napięcie(2-4V)o sporej mocy, to ją zasilisz.

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Oct 2015 12:02:47 -0700 (PDT) doszła do mnie wiadomość snipped-for-privacy@googlegroups.com od Zenek Kapelinder snipped-for-privacy@gmail.com :

Najbardziej ekstremalny "mod" jaki teraz znalazłem, to 400W(wg autorów filmów):

?v=OsQnr_PXfCM

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

W dniu 2015-10-22 o 22:18, Zbynek Ltd. pisze:

Zastanawiam się czy jest możliwa walka z takim zjawiskiem. Szkoda środowiska.

Reply to
Jawi

Jawi napisał(a) :

Można walczyć. Przyłączmy się do Mr Kichote'a ;-)

Reply to
Zbynek Ltd.

U mnie w robocie jest taki mod 3kW. Największy jaki widziałem w akcji był wielkości malej przyczepki samochodowe, w sumie był przyczepą bo przyczepiony do samochodu na własnych kołach przyjechał. W agregacie prądotwórczym o mocy 100kw dźwięk pracy silnika się zmieniał jak go uruchamiali żeby dymil. Śmiali się ze w bańce z płynem wir się robi jak zaciąga. Jak przegieli to w lesie zrobili takie zadymienie ze szybciej na drzewo się wchodziło niż je widziało. Rura od dymu z pol metra średnicy miała.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56293f52$0$8371$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2015-10-22 o 21:23, J.F. pisze:

Sie nie boja napisac 9800, to czemu mieliby sie bac napisac 12000 .

Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Oct 2015 12:30:59 +0200 doszła do mnie wiadomość <562a0c68$0$632$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

od "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> :

Katalizatorów nie ma w elektronicznych inhalatorach(zwanych błędnie EP), nie są one potrzebne. Proces polega na odparowaniu w parniku mieszaniny glikolu propenylowego i gliceryny z niewielką ilością dodatków(nikotyna, substancje zapachowe, a raczej smakowe, bo ja osobiście czuję smak na języku a zapachu nie), do tego potrzeba 180C-200C, przy temperaturze

280C może dojść do dehydratacji gliceryny(wydziela się akroleina, co jest bardzo nieprzyjemne i troszkę niezdrowe).
18650 można kupić w wersjach wysokoprądowych(10-30A), ale moc podaną przez autorów pewnie trzeba między bajki sobie wsadzić. Oczywiście takie inhalowanie nie ma żadnego sensu poza zaszokowaniem oglądaczy.

Chmura chyba taka sama jak dla "400". Ja widziałem mod wielkości połówki cegły, na którym napisano 600W, ale to może mini spawarka przenośna była. Za oknem widzę w oddali trzy mody(takie pomalowane w czerwone pasy, jeden ma 200m) z których i Godzilla by sobie pociągnął, ale słabo dymią.

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen