tanie oscyloskopy cyfrowe - co warte?

W wyniku przemeblowania pokoju prawdopodobnie przestanę mieć miejsce na przechowywanie aktualnie posiadanego oscyloskopu OS-351 (2 kanały,

20MHz, bez żadnych bajerów). W związku z tym zaczynam się rozglądać za czymś, co mogło by go zastąpić. Ponieważ budżet jest ograniczony a potrzeby niezbyt wygórowane (choć wiadomo, marzy się jakiś Tek z rodziny TPS :) ) więc rzeczą naturalną bylo skierowanie się ku tanim "jamnikom". Czy oscyloskopy tego typu:
ą coś warte czy generalnie nawet amator powinien ich unikać? Trochę firm produkuje tego typu tanie oscyloskopy - na co najlepiej się zdecydować mając budżet powiedzmy 1200-1500PLN? Zastosowanie w moim przypadku to analogówka, głównie układy audio no i trochę cyfrówki ale tylko tam, gdzie da się bez analizatora stanów logicznych.
Reply to
badworm

Zanim zaczniesz wybierać z oferty ndn zapytaj czy w ogóle je sprzedają. Ja ucieszony zamówiłem sobie coś z ich oferty po czym przyszedł mail że już tego nie produkują. A ofercie był jeszcze przez następne 2 miesiące. Żenada.

W koncu kupiłem:

I na razie jest ok, choć pracuje raczej dorywczo. Szumi mniej od teka ;) choć to subiektywna ocena. Ale nie mieści się chyba w twoich ramach finansowych.

Reply to
Sebastian Biały

badworm pisze:

Bawiłem się 4 kanałowym Rigolem z pasmem 200MHz i w sumie nie są takie złe. Jedynie wyświetlacz ma niską rozdzielczość w porównaniu ze starym Tekiem cz-b.

Reply to
Filip Ozimek

Czy oni maja strone pol po polsku i pol po angielsku, czy mi sie jakies 'autopoprawki' wlaczaja i polowe widze po angielsku (typu 'we're soory vut this information is still not translated)?

Chcialem se popatrzec i juz wiem ze nie warto.

Reply to
Jerry1111

:) olej dystrybutora. Mają tylko sprzedawac a nie uczyć poprawnej pisowni ;)

Reply to
Sebastian Biały

Dnia Thu, 17 Sep 2009 19:38:40 +0200, Filip Ozimek napisał(a):

Dziękuję wszystkim za opinie. Pogrzebałem jeszcze w temacie na Elektrodzie i wychodzi, że generalnie Rigole mają dosyć dobrą opinię. Do tego z tych dwóch podanych przeze mnie oscyloskopów to właśnie Rigol jest tańszy i ma większą częstotliwość próbkowania. Zaczynam się też zastanawiać nad czymś lepszym - za ok. 1500PLN mogę mieć używanego Teka TDS210 (tylko brak RS232 będzie nieco przeszkadzał) lub Rigola DS1022C. Trzeba by nieco więcej kasy odłożyć ale w zasadzie sprzęt byłby już na lata.

Reply to
badworm

Powitanko,

Niestety musze potwierdzic GDS-806 - to samo, o dziwo znacznie lepiej dziala ext trig, ale laczenie wejsc zeby wyzwalalo prawidlowo (i to tez nie zawsze), to chyba troche nie tak. Do tego jego jedyny wentylator bardziej wyje niz wszystkie 5 w moim kompie. Sondy rozlaza sie, RS232 owszem jest i... pozwala zrobic zrzut ekranu, ale tylko tego co widac. Pamiec 128kb na probki nie wystarcza do niczego sensownego. Jak sobie pomysle ile wtedy na niego wydalem, to mam ochote dac go Chuckowi Norrisowi do zabawy. Bardziej szukam tego co powinno byc na wyswietlaczu niz robi to za mnie oscyloskop, o szukaniu gliczy mozna zapomniec.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

[ciach]

Wszyscy mówią GW instek.. a nikt się nie zastanawia co to znaczy... może GÓWNO WARTY Instek?? To wszystko by wyjaśniało :)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Niestety nie mam chwilowo za duzo z nim pracy więc cięzko mi powiedzieć o tym czy prawidłowo wyzwala krotkie impulsy, etc. Na pewno jest średnio wygodny do dluższej pracy. Tu zdecydowanie przydałby się zewnętrzny soft. Dekodowania protokołów nie ma (bo to drogie ficzery). Za jakis miesiąc popędzę go na prawidziwych przypadkach to się zobaczy.

PS. Oscyloskop ma tryb standy, tzn świeci dioda power mimo wyłaczenia przyciskiem mechanicznym. Hmmm.... ;)

Reply to
Sebastian Biały