Zasilacze lab. z Allegro - co warte.

Witam wszystkich, zastanawiam się nad zakupem zasilacza lab. Na allegro znalazłem jakieś chińskie okazy za 80-120zł, czy ktoś korzysta z takiego i może go polecić/odradzić?

Reply to
Dumak

pawel pisze:

np.

Dumak

Witam,

Dnia 11.08.08 (poniedziałek), 'Leszek' napisał(a):

A te, które kupiłeś, to miały zwykłe ograniczenie prądowe, czy jakieś wydumane - np. z podcięciem, czy takie, po którym trzeba zasilacz wyłączyć? Czy to posiada jakieś przekaźniki (przełączanie uzwojeń)?

Bo jakoś nie wierzę, by w tych chińskich zasilaczach z Allegro nie było typowego ogranicznika. Jest dioda CC, są dwa potencjometry - wygląda na standard... W końcu jedną z funkcji zasilacza laboratoryjnego jest ładowaniu akumulatorów... ;)

Pytam, bo też się kiedyś do takiego zasilacza przymierzałem. Boli zwłaszcza brak regulacji napięcia wyjściowego do 24-30V.

PS Do Autora wątku: w archiwum można jakieś opinie znaleźć, spróbuj poszukać wg symbolu. Coś mi się kojarzy, że mierniki mają dokładność na poziomie 0.2V/A (co można wyregulować) i przy zwarciach lubiły tranzystory odpływać...

Reply to
Dykus

Dumak pisze:

Wygląda prawie dokładnie jak sprzedawane przez NDN:

tylko Chinol na żądanie robi naklejkę z dowolną nazwą firmy.

Reply to
Adam Dybkowski