tanie czujniki wilgotnosci ?

wiem ze niedawno byl post o podobnym temacie, ale tam tylko teoretyczne rozwazania na temat istnienia wilgotnosci w ujemnych temperaturach ;)

czy ktos macal

wilgotności 20-95%RH cena ~7zl) oraz/lub
(gotowy modul z powyzszymi czujnikami cena ~30zl)

czujnik za ta cene fajny, ale zasilanie 1v AC 1khz troche mi sie niepodoba - niewiem czy moze byc prostokat?

czy bebechy na tym gotowym module za 30zl sa warte swojej ceny? da sie to jakos skopiowac, czy jest tam od dolu jeden czip-pod-glutem? :)

Reply to
BartekK

Ja bym dał sinusoide myśle, że bezpieczniej. To chyba czujnik polimerowy a cała awantura z tym napięciem dlatego, że nie może być zasilany stałym ze względu na zjawiska polimeryczne. Zastanawiam się czy 1v AC oznacza: a) oscylacje -1v do 1v b) czy mogą być oscylacje 0V do 1V Czujnik fajny bo taki jeszcze nie testowalem

Reply to
karo

karo napisał(a):

Dokladnie takie mam watpliwosci. Coz - wlasnie zamowilem modul i czujniki luzem, zobaczymy w module jak to jest zrobione to sie dowiemy ;) Napisze o wynikach. Ciekawe co bedzie sie dzialo z tymi czujnikami w 100% wilgotnosci (kondensacja) - czy zakres bledu sie zwieksza w tych okolicach, czy te 90% to juz full wysterowania i wieksza wilgotnosc nic nie zmienia.

Reply to
BartekK

Pewnie te 30zł za moduł to cena dodatkowych kondensatorków i diody ewentualnie jakiegoś rezystora :D.

Reply to
karo

Bardzo proszę o sprawozdanie z przeprowadzonych doświadczeń ;). Interesują mnie te czujniki jednak poczekam i zobacze co kolega o nich napisze. PS przydałby się jakiś schemat tego modułu :). pozdr, Michał

Reply to
misiak

ale nad czym wy siê w³a¶ciwie zastanawiacie? poszukaæ trzeba pdfa i zajrzeæ na pierwsz± stronê... jest te¿ tam charakterystyka. Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

Darek napisał(a):

tak, ale nic na tym pdf nie pisze, czy zasilanie AC sinus, czy moze byc prostokat, czy moze byc skladowa stala (tzn 0-1v), czy to 1V ac to jest podane peak-peak czy rms...

Reply to
BartekK

A zagl±da³e¶ do tego pdfa???? no przecie¿ jest wyra¼nie napisane, ¿e RMS, na tej podanej przez Ciebie stronie te¿

AC to znaczy pr±d przemienny a nie zmienny.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

misiak napisał(a):

Czujniki doszly, nie ma problemu ze schematem - od dolu "mieszka" zwykly LM324, z 5 opornikow, 3 kondensatory, tranzystor/dioda (oznaczona D1_D2), dwa elektrolity. Jak znajde chwile to go "zrysuje"

Reply to
BartekK