tani pomiar poziomu wody - realny?

Bez znaczenia. Ważne są tylko przyspieszenia (nieinercjalność) i to że może być pod górkę. Woda w szklance na stole jest na wirujacej Ziemi, krąży wokół Słońca itd. itp. A jak będzie odchylenie od pionu, to wyniki przemnożą się przez cosinus.

Pomysł z wrażeniem sprawdza praktycznie się m.i. do kontroli ilosci ciekłego helu w butli (nieprzezroczysty "termos").

Jeżeli zamontować tensometr i akcelerometr, to wystarczy aby odrzucać te pomiary dla których akcelerometr odrzuci że jest ruch jednostajny po prostej i po płaskim. Ew. wyznaczać lokalne g, potem z nacisku wyliczać ciężar w nieinercjalnym i przeliczać na masę.

Reply to
slawek

Użytkownik "Dziamgot Niestrudzony" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... użytkownik ddddddddd napisał:

Wywierć dziurę na spodzie i przyczep do baniaka pionową prześwitującą rurkę. Dostaniesz wskaźnik liniowy, niezawodny, optyczny, z zerowym poborem prądu. Po co komplikować proste sprawy.

Dokłądnie, tak jak kolega zrobił wskaźnik paliwa w motocyklu

tck

Użytkownik "tck" snipped-for-privacy@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:nrivf0$if6$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

sorki za tą stopkę, się avast zaktualizował.... już się poprawiłem;)

Reply to
tck

W dniu 2016-09-17 o 10:38, tck pisze:

Tylko ta pionowa rurka powie, że już nie spłuczesz mydła. :-) Jak już takie coś, to tak jak pisałem wcześniej. Rurka, ale jako naczynie połączone.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Robert Wańkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:57dd02e1$0$658$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

na filmiku właśnie tak jest zrobione, poza tym jeśli nawet będzie rurka połączona tylko u dołu i nie będzie zaślepiona od góry to też będzie toto działac;)

Reply to
tck

W dniu 2016-09-17 o 10:49, tck pisze:

Przez ten decoupage na zbiorniku nie zauważyłem. :-) Widziałem tylko rurkę przy kraniku.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A nie da się wrzucić pływaka z magnesem i dać kontraktony z boku? Sama woda nie da się wykryć jako zmiana induktancji, reaktywacji itp? Czujnik optyczny (w podczerwieni?) ... Diody są tanie. Sensor "ultradźwiękowy" za paręnascie zł. Kamera plus Malinka plus AI. Opomiarowanie odpływu i wyliczanie ile ubyło więc ile jest...

Reply to
slawek

W dniu 2016-09-15 o 07:33, ddddddddd pisze:

pojemnościowy - dwie izolowane elektrody z wodą miedzy nimi jako "dielektryk". Ten kondensator wpiąć w układ generatora/multiwibratora astabilnego/monostabilnego (e powietrza ~=1, e wody ~=80 jeśli dobrze pamiętam). Mierzyć czas/częstotliwość impulsów.

Reply to
Michał Baszyński

A moze kupic i wybebeszyc wage lazienkowa? Im wiecej wody, tym wiadro ciezsze...

Reply to
Adam Wysocki

Tak jest zrobiony pomiar braku wody w tanich (a moze i w drogich tez) nawilzaczach powietrza. Proste i dziala, jesli nie potrzeba histerezy (w nawilzaczach potrzeba, ale to inna sprawa).

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 15.09.2016 o 07:33, ddddddddd pisze:

Zaizolowane 2 przewody ustawione poziomo. Mierzysz pojemność między nimi.

Reply to
Mario

W dniu 15.09.2016 o 07:33, ddddddddd pisze:

Zaizolowane 2 przewody ustawione pionowo. Mierzysz pojemność między nimi.

Reply to
Mario