Nie widzę by było "pictox"

Małe to to, ale drogie 100euro mam pytanie, czy jest coś porównywalnego ale tańszego? Potrzebuje wpiąć to bezpośrednio do sieci. Najlepiej by miało np. czujnik temperatury lub czegoś jeszcze. Można by zrobić termometr w serwerowni z wyświetlaniem łandych stron www.

Chodzi mi o gotowe rozwiązania typu włączyć, ew. napisać jakiś prosty sktypt i używać. Nie znam się na elektronice. (ale myślę, że przy sensownej cenie chętnych było by więcej)

Reply to
Ferry

Użytkownik Ferry napisał:

Jeśli chodzi o pomiar temperatury to polecam digitemp, co prawda niepodłączany bezpośrednio do sieci, ale jeśli masz wolny port RS to może się nadać, a napewno będzie tańszy.

Digitemp na RS jest tak prosy, że jeśli potrafisz posługiwać się lutownicą to spokojnie dasz sobie rade.

Reply to
Pawel Marciniak

Pawel Marciniak snipped-for-privacy@lodz.poangdom.pl> napisal nam:

oww na usb i digitemp chyba tez na usb smiga nie wiem czemu Ferry mysli o pomiarze temp przez cos tak zaawansowanego :))

Odpada. Nie wszędzie jest komputer. A prąd to nawet w sieci ethernet teraz jest.

Potrafie napisać prosty kompilator :) ale lutownicą wolę nie działać. Kiedyś się bawiłem, ale bardzo dawno temu. Szukam gotowych rozwiązań jak w linku.

Reply to
Ferry

Nie wszędzie są komputery :) Po za tym, to nie tylko do tego może służyć. temperatura, czujnik światła, ciśnienia, prędkości obrotowej cokolwiek :) W linku był nawet moduł do wi-fi. Jest czasem potrzebny. A co do zaawansowania. Bez przesady. Mój laptop ma wprawdzie 33Mhz i dziala świetnie, ale teraz w byle butach adidasa montują 20Mhz procesory więc niech to będzie coś co mogę oprogramowac i zmienić w nim oprogramowanie. A narzędzia niech będą standardowe.

Pytam czy znacie inne podobne projekty, ale działające niezależnie od komputera z własną pamięcią i najlepiej by miały interface do sieci. Gdybac oczywiście można czy to ma sens :)

Reply to
Ferry

Z ciekawosci zapytam, jaki soft tam siedzi, tzn. czy jest tam jakis maly serwer http, czy mozna uruchamiac jakies male wlasne progsy w C, czy jest jakis gotowy zestawik developerski cos jak CDK4AVR?

pozdr

Reply to
MarcinB

uClinux. Procesor to zwykly ARM7TDMI, wiec wystarczy arm-gcc i biblioteki uClinuksa. Wg strony pod podanym linkiem w urzadzeniu siedzi busybox, wiec mozesz sie na nie zatelnetowac/zalogowac po RSie i przekopiowac swoja aplikacje na flashdisk. A pisac i uruchamiac mozesz na "doroslym" linuksie na normalnym komputerze. Polecam linki z podanej strony oraz

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

przeczytaj, jest tam wszystko. Jak masz dużo ramu i jakaą kartę np. sd to i gcc by działało. Po prostu w miarę normalny linux.

Reply to
Ferry