Szybko! Odpalajcie muzykę Vadera, Gorgoroth, itd...

...albo chociaż jakieś ostre techno-trance... ...albowiem to cacko ociepli brzmienie i nawet pozwoli się zrelaksować przy (takiej) "muzyce"!

łny czilałt! :P

Nie odnosicie wrażenia, że gość nie bardzo wie, co sprzedaje? Czy tylko ja się tego czepiam, jak "ałdjowódó" jakiegoś...? :P Sory, nie mogłem się powstrzymać...

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-02-27 o 23:06, HF5BS pisze:

Pierwszy raz widzę wejścia i wyjścia sygnału na "terminal blockach" - kompletnie mi to nie pasuje a nawet trochę mnie to "odrzuca"

Pozdrawiam

Tomek

Reply to
OWL

Użytkownik "OWL" snipped-for-privacy@nospam.org napisał w wiadomości news:o936j2$kma$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

A jeszcze

charakterystyki lampy... i jak to ma się do naszego "cudownego" układu? Bo wydaje mi się cuś, że tu wysokiej jakości to jednak nie będzie za bardzo... (choćby z powodu wchodzenia w sytuację, że przez siatkę zaczyna płynąć prąd (mały, bo mały, ale...), a tego, jak wiemy, układy lampowe niespecjalnie lubią)... albo spędzają to gdzieś pod spód charakterystyk, gdzie raczej spodziewałbym się zatkania lampy... nie wiem... jakoś mi się to nie klei do kupy, samo jest kupą... 30V (mało...) i to jeszcze ze źródla prądowego... Hmm... Ale ja taki staroswiecki jestem i głupi, a ostatnio mało spałem, stąd mi się tak pier..., no, miesza...

Reply to
HF5BS

Nikt nie napisał, że on jest cudowny lub liniowy.

Ale lampa jest lampa, widzą "lampa" i myślą "o, magia, kupię sobie, będę miał LAMPOWE BRZMIENIE".

Natomiast tego zasilacza bym się wstydził.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 27.02.2017 o 23:06, HF5BS pisze:

Hehe, to jest dobry fragment: "Można go wpiąć pomiedzy słuchane urządzenie (np.CD) a wzmacniacz" A ja głupi zawsze słucham muzyki.

On chyba akurat wie, ale patrzcie na taki hit:

wiem czemu, ale pierwsze moje skojarzenie to pokrętło od kuchenki gazowej.

Reply to
Jakub Rakus

To drobiazg. Najważniejsza jest LED-ka w cokole :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

On 2017-02-28 18:24, Jakub Rakus wrote: (ciap)

Nie znasz się ;-) To "cultowe" pokrętło typu "łeb kurczaka", dodaje klimatu...

Włodek

Jak starej daty jestes to powinienes wiedziec ze w lampach jak sie obniza napiecie anodowe to wzmocnienie spada wolniej niz szumy.

Reply to
Zenek Kapelinder

Wzmocnienie? We wtórniku?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2017-02-28 o 09:33, HF5BS pisze:

No, chyba mało spałeś. Źródła prądowego to tam nie ma, przez siatkę raczej prąd płynąć nie będzie bo skąd? A jakość? No masz wtórnik - trochę nieliniowości wejdzie... miłych dla ucha, bo parzyste takie są, ale też nie za wiele bo to wtórnik. No i tyle. To niskie zasilanie też może trochę harmonicznych dodać zresztą. NO ale inaczej nie "poprawiłoby" to dźwięku.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Jak wtornik nie wzmacnia to po co dali tranzystory, lampe itd. Mogli drutem polaczyc wejscie z wyjsciem, bylby wtornik idealny. Na dodatek zasilania by nie potrzebowal. To moze wtornik taki jak ten wzmacniacz cos wzmacnia?

Reply to
Zenek Kapelinder

Mogli drutem polaczyc wejscie z wyjsciem, bylby wtornik idealny.

Na dodatek zasilania by nie potrzebowal. To moze wtornik taki jak ten wzmacniacz cos wzmacnia?

Nie wzmacnia a nawet osłabia, jedyne co robi to transformuje impedancję z dużej na małą.

Reply to
Janusz

I zeby oslabiac wtornik potrzebuje zawnetrznego zasilania z ktorego pobiera prad. Potencjometr tez oslabia. Na dodatek robi to plynnie. Dlaczego zamiast wtornikow nie uzywa sie potencjometrow albo dzielnikow napiecia? A moze jednak wtornik cos wzmacnia?

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Nie sposób się nie zgodzić.

Szumy cieplne, impedancja/rezystancja, koklusz w Bangladeszu...

Może... jest szerokie i głębokie. Można by zrozumieć, żeby wtórnik zapewniał coś szczególnego, bądź coś szczególnie poprawiał. Tutaj zaś jest to li tylko dość pretensjonalny gadżet. Nie mogę się mimo wszystko oprzeć wrażeniu, że zrobiony bardziej dla skoszenia kasiory, niż rzeczywistej wartości. Coś jak reklama Apap-u, za chwilę Panadolu, za chwilę Metafen; ała główka boli, to siup wszystko naraz, a potem Pan Hepatolog załamuje ręce. Bo acetaminofen w tychże zawarty robi wątrobie duże kuku. Tak ten wzmacniaczyk... ha! No właśnie, czemu nie pójść na całość i w miejsce tych tranzystorów, nie dodać po jednej (podwójna przecież jest) ECC85, lub innej z tej paki? Jak lampowo, to lampowo! Bo może ja mam jakieś zaciemnienie, mniej, lub bardziej chwilowe. Ale dla mnie to nędza, mydło na oczy.

Dobra, spadam na spacer z psem, właśnie o tej porze chadzam, ludzi praktycznie nie ma, spokój jest... A potem zmiana polaryzacji (do wyra znaczy się), może przyśni mi się jakaś złota myśl, co do tego mikro-lampiaczka? :P Weny mi trza. Tylko niech tę j...ną LED spod lampy wyp..r..lą, bo świeci jak burdelówka, po co ona?

Reply to
HF5BS

Przecież Janusz napisał. Efektywnie zmienia impedancje.

Bardzo lamersko pisząc, "wzmacnia prąd".

Masz sygnał ze źródła. Ale źródło to gniazdko słuchawkowe kiepskiego koputerka. Ma swoją impedancję. Teraz masz słuchawki, albo nawet jakieś głośniki. Aby je wysterować potrzebujesz nawet nie wyższego napiecia, co odpowiedniej wydajności prądowej. Jak podłaćzysz je bezpośrednio, prąd popłynie a napięcie odłoży się na impedancji wyjścia.

Taką zabawkę możesz natomiast podłączyć pow wyjście liniowe (które ma bardzo dużą impedancje w porównainu do słuychawkowego) ale będzie widziałą Twój wzmaczniacz jako coś o jeszcze większej impedancji. Nie ma zniekształceń, wejśćie liniowe w zgrubmyn przybliżeniu pracuje sobie napieciowo. Za to na wyjściu są słuchawki 4hom, coś, czego byś bezpośrednio nie wsadził (tzn wsadziłbyś, ale byłoby cholernie ciche a i mogłyby się jakieś zniekształcenie pojawić).

Kolega zresztą niedawno natknął się na problem, firmowy komp nie wyrabiał wysterowaniem słuchawek. No to sobie zrobił wzmaczniacz. Nie na lampie, tylko na tranzystorach, zasilany z USB (jakaś tam pompa ładunku czy powielacz były) i nawet "equalizer", dwa dodatkowe potencjometry na niskie i wysokie dzwięki. Podpina pod wy liniowe i wszystko gra.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Nie analizowałem dokłądnie scheamtu, ale chyba to jednak wtórnik emiterowy, prąd na wyjściu jest kilka razy (beta + 1 ?) większy niż na wejściu.

To i nagle źródło sygnały widzi coś z grubsza beta*impedancja wyjścia, co mozę jej bardziej odpowiadać.

A w to nie wątpię ;)

Tranzystorki popędzić ponad czestości akustyczne łatwo, a może te lampy już nie?

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2017-03-01 o 02:36, bartekltg pisze:

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz