Szczypce dla elektronika

W końcu to grupa dyskusyjna... Przeglądam ofertę szczypiec precyzyjnych (chwytaków, nie obcinaczek), i widzę, że ogromna większość z nich, i prawie wszystkie z górnej półki, mają gładkie powierzchnie chwytające. Jaka jest praktyczna przewaga powierzchni gładkiej nad ząbkowaną? Trzyma to słabo, ześlizguje się...

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz .

Używam takich i polecam, są ząbkowane:

Nie wiem czy to górna półka.

pytający

W dniu niedziela, 10 grudnia 2017 16:35:51 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

Reply to
pytajacy

Jak dla mnie przewagą takowych jest logo. Te tanie, nieprofesjonalne, wygodniejsze w użyciu nie mają naklejki :-D

Reply to
Marek S

Gładkie i profesjonalne są, teoretycznie, idealnie dopasowane do tego co mają chwytać. Brak ząbków ma być gwarancją nieuszkodzenia elementów.

W ząbkowanych ząbki gryzą trzymany element. Czyli mogą go uszkodzić. W skali hydrauliki domowej - przekręcić/odkręcić chromowaną armaturę żabką się da... Ale na 99% będą ślady.

Dodatkowo: brak ząbków ułatwia czyszczenie.

Reply to
slawek

W dniu 2017-12-12 o 20:35, slawek pisze:

Gwarantują też, że nie da się w nich utrzymać niczego. :-D

Oczywiście - jest tarcie, są ślady. Spróbuj gładkimi szczypcami bez ząbków chwycić np. kulkę z łożyska. Załóż kamizelkę kuloodporną wcześniej :-D

A tak na serio... zgoda, ale co z tego skoro szczypce bez ząbków niczego nie utrzymają? Jakie jest praktyczne ich zastosowanie zatem?

Zgodzę się, że gładką mydelniczkę łatwiej wyczyścić ... tyle tylko, że za mydłem ganiać trzeba gdy ucieka po całej łazience :-)

Reply to
Marek S

No problem. Gładką pensetą chwytałem kulki... Kwestia wprawy i samokontroli.

Reply to
slawek

W dniu 2017-12-14 o 17:39, slawek pisze:

Zapewne masz rację. Ale rzadko który elektronik ma czas na trenowanie Zen i cieszenie się spokojem poranka zamiast chwycenia narzędzia w tym czasie :-D

Reply to
Marek S

trenowanie

Dlatego to są narzędzia dla profesjonalistów, mistrzów Zen. ;)

Reply to
slawek

Ja tam wolę naciągnąć rowerowe wentylki na końcówki pęsety, nie ma to jak dobra gumka...

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl