synchronizacja amplitudy dwóch różnych przemiennych zasilań

Czy ktoś widział elektronikę do transformatora który wyjście 230V sycnchronizował by z siecią przed podłączeniem. Innym słowy potrzebuję zsynchronizować dwa napięcia z różnych trafoków do pracy buforowo w przypadku zaniku napięcia z jednej sieci chcę aby jechał na drugim zasilaniu bez jakigokolwiek zaniku napięcia.

Ktoś mi podpowie jak temat ugryźć ?

Reply to
maximus

Użytkownik "maximus" <bartosz.to snipped-for-privacy@algrim.skasujto.pl> napisał w wiadomości news:flaa1i$v3u$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jeśli to napięcia z państwowej sieci energetycznej, to są już zsynchronizowane !. Tobie pozostaje tylko wybrać kolejność wyprowadzeń napięć wtórnych tak, aby nie były w przeciwfazie. Wtedy, i gdy napięcia mają wartości zbliżone, można je "bezkarnie" połaczyć równolegle.

Roman

Reply to
Roman

A czym to trafo jest zasilane? Samo trafo nie jest źródłem prądu (prądnicą), a jedynie przetwornikiem. Czym chcesz regulować częstotliwość i fazę w trafo?

W szkole synchronizowaliśmy prądnicę 3F z siecią ręcznie. Podłączało się 3 żarówki pomiędzy prądnicę i sieć, ustawiało obroty tak, żeby żarówki zgasły i później "pstryk" i były zsynchronizowane :) Od tego momentu prądnica już się sama synchronizowała. Jeśli prądnica "zwalniała", to zaczynała pracować, jako silnik, jeśli "dodałeś gazu", to pracowała jako prądnica.

Reply to
LukaszS

Tak, sa to napięcia z dwóch róznych trafoków sieci energetycznej. Czyli mówisz są już zsynchronizowane i śmiało mogę łaczyć? Dzieki za podpowiedź - zweryfikuje ją u źródła.

Jak się zabezpieczyć aby w działającym już układzie nadgorliwy energetyk nie zmianił sobie w trakcie działania układu faz na trafoku zasilajacym linie niskiego napięcia?

Reply to
maximus

maximus pisze:

Jak jest nadgorliwy, to i tak najpierw wyłączy wszystko w okolicy:) Podłącz trfo przez jakieś gniazda, gdzie wtyczka wchodzi tylko w określonej pozycji:) Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB

Nie zrozumiałeś mnie. Co w przypadku jak zmieni mi kolejność faz na wyjściu z trafowa energetycznego i nagle znajdą się dwa napięcia w przeciwfazie ?

Reply to
maximus

maximus pisze:

Będzie śmierdzieć, no chyba że wstawisz tam jakieś bezpieczniki.

Reply to
TomaszB

Użytkownik "maximus" <bartosz.to snipped-for-privacy@algrim.skasujto.pl> napisał w wiadomości news:fliov9$app$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie może tak zrobić.