Świetlówka

Mam świetlówke, (taką długą rure w obudowie) w domu działa ona normalnie ale chciałem ją zamontować w piwnicy a tam jest obniżone napięcie do 100V (pewnie dlatego żeby ludzie prądu nie kradli) No i niestety jak ją podłączam w piwnicy to zamiast normalnie wystartować zaczyna głośno bzyczeć i migotać z częstotliwością sieci. Dopiero jak troche popstrykam przełącznikiem pare razy to załapie i świeci. Co zrobić zeby normalnie działała? Wymienić starter, jakiś kondensator?

Reply to
-= Apacz =-

Pozostaje Ci tylko zamontować 'żarówkę' energooszczędna - ona sobie poradzi.

w takim razie moze jeszcze wymontowac elektronikę z popsutej zarowki energooszczednej i podłaczyć ją do tej swietlówki,

Reply to
Konrad Rokicki

-= Apacz =- napisał(a):

Wymienic statecznik na wersje 110V pozdrawiam MarekP

Reply to
MarekP

Użytkownik "MarekP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dvq112$vdv$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Łeee, to już lepiej zamontuje tam zwykłe 100 watowe żarówki.

Reply to
-= Apacz =-

Oto co -= Apacz =- napisał:

Pewnie obwód piwnicy jest włączony przez diodę a nie że obniżyli napięcie.

Reply to
Jacek Maciejewski