Swiatlowody?

Witam Od dawna na rynku są takie ... jakby kule z wystającymi nitkami swiatlowodow. Swiatlo widac tylko na ich koncach. Czy da sie cos takiego kupic? Mam na mysli same swiatlowody.. najlepiej na metry :) Potrzebuje sobie cos oswietlic a wiem ze produkty z takim typem swiatlowodow sa tanie jak barszcz. Gdzie i za ile ? :)

Reply to
mavs[NOSPAM

Próbowałeś może grubą żyłkę wędkarską? Ona na pewno działa jak światłowód, kiepski ale zawsze. Może wystarczający do Twojego zastosowania.

Bo plastikowy światłowód taki jak do toslinka na przykład, to już tani jak barszcz nie jest.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki
Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia 2005-01-22 16:32, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

hehe... albo moje trzy przegladarki sa do kitu albo jakas przerwa w dostawie oferty zaistniala :)

Reply to
mavs[NOSPAM
Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia 2005-01-22 17:06, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

oslonce. Ja potrzebuje samo wlokno. Gołe. Dodam jeszcze ze stosowane jest na przyklad w choinkah sztucznych. Koncowki kazdej galazki mienia sie roznymi kolorami ktore sa tam doprowadzone z podstawki choinki. To co jest na stronce ktora podales jest ok ale pewnie koszt jest taki, ze nie oplaca sie tego obdzierac ze "skory".

Reply to
mavs[NOSPAM
Reply to
Marek Dzwonnik
Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia 2005-01-22 17:35, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

dzięki serdeczne! Światłowód fi 0,75mm Prolight 1m 3,05 zł Calkiem znosna cena. Ze 100m bede potrzebowac. Na suficie robie konstelacje odpowiadajace znakom zodiaku mojemu i mojej Dziewczyny :) Ale ciiiii ;)

Reply to
mavs[NOSPAM

Spróbuj z tą grubą żyłką. Żyłka jako światłowód jest kiepska bo ma duże rozpraszanie, ale na granicy ośrodków żyłka - powietrze zachodzi odbicie. Rozpraszanie duże bo jakość powierzchni słaba. Do robienia bajerów IMHO całkowicie wystarczająca.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Dnia 2005-01-22 18:20, Użytkownik Tomasz Piasecki napisał:

Idea jest sluszna... a zylka znacznie tansza :) Sprobuje.

Reply to
mavs[NOSPAM

Sugerowalbym raczej cos takiego

A moze nie swiatlowod tylko diodki LED i kable ?

Albo kawałeczkiki tworzywa świecącego w UV plus jedna taka lampa oświetlająca sufit? Zalety: brak jakiejkolwiek instalacji na suficie, możliwość łatwej zmiany znaku zodiaku w przypadku nowej dziewczyny ;-))

T.

Reply to
Tomasz Finke

Gwiazdki swiecace w po naswietleniu mnie nie urzadzaja! Poza tym ja wiem dokladnie co chce uzyskac. Efekt ma byc realistyczny, czyli malutkie punkty swiecace jasnym swiatlem. W dodatku ma byc mozliwosc sterowania tego tak, jak ja tylko zechce. Scentralizowane zrodlo swiatla spowoduje ze wlasnie nie bedzie trzeba prowadzic instalacji elektrycznej, tylko instalacje swiatlowodowa. To bedzie znacznie mniej widoczne i mniej problematyczne jak na moje potrzeby. Zmiana wyswietlanego wzoru nie bedzie wprawdzie prosta... ale ja nie mam zamiaru go zmieniac :) Calosc ma powodowac wrazenie zycia. To ma sie poruszac (zludzenie optyczne), ma migotac, mrugac gwiazdkami, dawac mi mozliwosc zalaczania gwiazdek po wskazaniu palcem ("Bruce Wszechmogacy") co bedzie oczywiscie prostym zalaczaniem sekwencyjnym. To ma byc bajer jakich malo. Dlatego swiatlowody sa dla mnie najwygodniejsze. Wszystkim dziekuje za pomoc!

Reply to
mavs[NOSPAM
Reply to
Marek Dzwonnik