Sterowanie odbiornikami: triaki kontra

T.M.F. napisał(a):

chodzi o samo sterowanie? bo na przewody mocy się UTP nie nadaje... ;)

a ja na etapie myślenia... sugestie mile widziane :)

ja myślałem też o czymś takim jak bluetooth...

Reply to
Martin McKey Ltd.

Martin McKey Ltd. napisał(a):

RS485 też jest istniejący...

A ja do zudzenia będę pytał: po co niektórzy się uczepili tak tego ethernetu? czy do lampki nocnej będziesz pchał dane 10Mbps? a może do strownika żaluzji? albo klimatyzacji? Nie? No to brać RS485 jak koledzy radzą, tym bardziej że:

1) driver 485 wyjdzie Ci taniej niż moduł ethernet w każdym elemencie tej "sieci" 2) latwiej Ci bedzie to oprogramowac.

Jak będziesz chcial juz koniecznie jakis styk z siecia LAN to robisz jeden modul. ktory robi za most miedzy ethernetem - a Twoim protokolem smigajacym po RS485.

A propos - mozna spojrzec na cos o nazwie ROBIN

Ja na tym opieram mój maly projekcik HA.

Reply to
DJ