Sprzętowy generator liczb losowych

Czy dobrze rizumiem, że chcesz zbudować układ, ktory z szum z diody przekaże na port LPT lub RS i chcesz później go czymś pobierać?

Ale ten scyntylacyjny to mnie przerazil .. 150 imp/s w powietrzu ... to jaką dawkę w koncu łapiemy ?

?t=569
kawalki to mozna wsadzic do kieszeni, czy lepiej nie ?

A jak taki terrorysta doda to komus do zjedzenia ?

W dniu 23.08.2019 o 15:23, cezar pisze:

Do niektórych zastosowań pseudolosowy może być lepszy.

Reply to
Cezary Grądys

Na linuxie masz wprost /dev/random który korzysta z wielu źródeł randmizmów

Ogólnie zainteresuj się tym:

i tym:

Co zazwyczaj uzywa tego jak jest dostepne:

Masz to prawdopodobnie wbudowane w procesor i dorabianie hardware mija się z celem.

PS. Port LPT od windowsów >9x jest coraz kłopotliwszy w użyciu. Nie, nie chcesz tego, możesz wpiąć dowolny mikrokontroler przez USB i przez niego czytać co chcesz. Tylko to *NIE* ma sensu, procesor generuje znacznie lepsze liczby losowe niż rękodzieło które daje kiepskie rozkłady. Nie chcesz tego robić, nawet dla celów hobbystycznych.

Reply to
heby

Ten zielony jest rzeczywiście fajny, mierniczek pokazuje 400uSv/h. Ale godzina noszenia tego w kieszeni to tyle, co jeden mammogram. Bez paniki, panie od tego masowo nie giną.

To będziemy mieli cios wibrującej pięści. Może umrze za 18 lat. Nie lepiej zrobić cyjanek i mieć malowniczy efekt-pewniak w kilkadziesiąt sekund? Wysiłek podobny do warzenia zupki z uranu, a skuteczność zupełnie inna. Na YT są filmy instruktażowe.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 23.08.2019 o 20:49, J.F. pisze:

- Ależ towarzyszu! Mieliście mu tylko udzielić kilku rad!!!

- Rad, polon... Ja tam, towarzyszu Putin, Marią Curie nie jestem...

pzdr mk

Reply to
mk

Dnia Fri, 23 Aug 2019 16:08:22 +0200, J.F. napisał(a):

GS-Calc 7.2, a jeśli excel to Excel 4.0. Wiesz co miał fajnego Exel 4.0 czego nie mają późniejsze?

Wiesz co "fajnego" miały procesory Transmeta (10 lat temu)?

Ale ja nie chce z /dev/random.

To wezmę kolejnego, też z LPT... mam całą stertę. Wujek miał serwis.

Reply to
adam13lat

Dnia Fri, 23 Aug 2019 21:32:18 +0200, heby napisał(a):

Wiesz co fajnego miały procesory Transmeta (jakieś 10 lat temu)?

.
Reply to
adam13lat

Kusi mnie by prowokacyjnie zapytać co to jest LPT cz RS i w jakim wieku było używane?

Reply to
Marek

A /dev/lp* to o co? Nie pisz bzdur, nie potrzeba żadnego drivera. Driver jest w kernelu

Reply to
Marek

Dnia Sat, 24 Aug 2019 10:25:59 +0200, Marek napisał(a):

Poważnie? Starą drukarkę podłączało sią do portu LPT. Starą myszkę podłączało się do portu RS232. W starych laptopach do LPT to podłączało się nawet stację FDD - to taki "pendrajw": 1,44 MB.

W ubiegłym tysiącleciu.

Reply to
adam13lat

Powiedział 13 letni Adam :)

Reply to
Marek

Dnia Sat, 24 Aug 2019 12:12:02 +0200, Marek napisał(a):

Wujek miał serwis i mi dużo opowiadał. Zresztą do dzisiaj szukam Vaio C1 MHP. W dobrym stanie ;).

Reply to
adam13lat

No właśnie... Pytasz o rzeczy nieużywane od tysiąclecia

Reply to
Marek

Dnia Sat, 24 Aug 2019 12:46:08 +0200, Marek napisał(a):

Niektóre rozwiązanie bywają nieśmiertelne.

Reply to
adam13lat

W dniu 24.08.2019 o 13:00, adam13lat pisze: [...]

Nieśmiertelna to jest myśl Lenina. Niestety.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

A wiesz co fajnego miał zeszłoroczny śnieg?

Reply to
heby

Nie widzisz różnicy między głośnikami model 300W od głośników o mocy znamionowej 300W ;)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Sat, 24 Aug 2019 16:33:10 +0200, heby napisał(a):

Morfing Code mówi Ci coś?

Reply to
adam13lat

Całkiem sporo, tylko nie pojmuje jaki związek ma to z randomizmami i szumami na diodach.

Reply to
heby