spis scalaków 74LS i 4000

czy istnieje gdzies jakiś łatwo strawny spis wszystkich dostępnych układów scalonych 74 i 4000?

jak zrealizować generator kwarcowy? czy na dwóch not cmos? a za nimi schmit? czy może na jednym cmosie? jakby Ktoś miał jakieś namiary na opis tych i tych to proszę...

P.S. czy możecie mi poraz kolejny przypomnieć link do tej strony na kórej można było wyliczyć elementy do przetwornicy - gdzieś zawieruszyłem ten link....

Reply to
identifikator: 20040501

Osobiście uważam że za not cmos nie potrzebny jest schmit, w/g mojej wiedzy stosuje się go gdy zbocza sygnału są łagodne i powolne a oscylator zapewne będzie >32kHz bliżej MHz?

:)

Reply to
j.r.

dz,

a może Ktoś zna oznaczenie cemosa, 8 bramek trójstanowych i 8 bitowy zatrzask?

Reply to
identifikator: 20040501

W dniu 2011-02-22 20:53 identifikator: 20040501 napisał(a):

Adam Dybkowski

poszukuję demultipleksera, z 2 linii na 1, żadnego z wymienionych w tym spisie nie ma w tme... może Ktoś ma namiary?

Reply to
identifikator: 20040501

Am 23.02.2011 18:40, schrieb identifikator: 20040501:

4000 są już od lat prawie martwe. Szukaj w serii 74HC(T)257 albo 258, albo podobne.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 2011-02-23 18:40 identifikator: 20040501 napisał(a):

Tzn na wejściu masz 2 linie, do tego jedną linię sterującą (wyboru) a na wyjściu 1 linię? No to wystarczy połączyć 2 bramki 3-stanowe włączane sygnałem wejściowym i zanegowanym. Albo w ogóle rozpisz sobie tablicę Karnaugha i zmontuj z bramek. :) W ostateczności jako dedykowany taki wielokrotny multiplekser da radę GAL16V8.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "identifikator: 20040501" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:ik0ugd$o0t$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Klasyka ' Układy scalone TTL w systemach cyfrowych' autor Pieńkoś

Roman F

Reply to
Infotank