Separacja galwaniczna na kablu z sygnałem tv.

Zauważyłem, że czasem, w różnych miejscach występuje wyczuwalna różnica potencjałów pomiedzy obudową komputera, a ekranem przewodu antenowego. Instalacje tv są zbiorcze.

Zasilanie komputera jest prawidłowe, trójprzewodowe. Rozwiązaniem zapewne jest transformatorek 1:1, ale ile zwojów i na jakim rdzeniu to zrobić? A może są tanie (<10zł) gotowe moduły?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" snipped-for-privacy@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:geaq96$3r5$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

Niestety cena przekracza założony budżet :)

Reply to
yabba

kiedyś były takie montowane w głowicach do TV lampowych, służyły do oddzielenia obwodu wejściowego od lamp, ale to było dawno...

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

Cześć! To był zespół antenowy i nawet istniał w nowoczesnych Neptunach, Heliosach, gdzie jedyną lampą był kineskop. Zespół składał sie z kondensatorów. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@polobox.pl napisał w wiadomości news:ged4p8$15e$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Kondensatory były 3, po 470pF/1,5kV - dwa wpięte równolegle w ekran, jeden w żyłę centralną koncentryka.

Reply to
Jd.

W telewizorach lampowych używano kondensatorów ceramicznych kilkaset pF do oddzielania galwanicznego.