schemat stroboskopu na ledach do awtka - kąt

jak ktoś ma

niestety nie znalazłem nic na ledach wszystko co było to tylko na palnikach, a kiedyś mi przemkneło gdzieś...........

z góry dzięki

Andrzej

snake at ng kropka pl

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

Używałem takiego z powodzeniem.

BTW, onet.pl jest czasem lepszy w szukaniu polskich stron niż google.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Też mi coś takiego sie przemknęło i napewno było to w jakiejś gazetce (EP lub EdW) z ostatnich 3 miechów. Przejrzyj spis tresci w necie to sie dowiesz w której.

Reply to
Lisu

dogrzebałem się

ale inne metody, układy i te pe będą mile widziane

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

A ktos to probowal ? Ile pradu w taka diode wejdzie - 2A ? Przez 0.3ms to daje jakies 2mJ.

ksenonowy bym projektowal na jakies 100mJ - czy ten diodowy w ogole da sie dojrzec ?

Powiem pod koniec przyszłego tyg, jak sklecę, pewnie lipa że chej

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

Koniecznie, sam ciekaw jestem. Jak to by było do rzeczy, może bym sobie zrobił.

Reply to
Jacek Maciejewski

Ja próbowałem i używałem tego prościutkiego, którego schemat podałem w mojej odpowiedzi w tym wątku.

Zastosowałem żółtą LED o dużej jasności. Gdy koło pasowe jest czyste to po zbliżeniu LED-a na około 5 cm do koła pasowego widać znacznik na nim nawet w dzień gdy samochód stoi w cieniu. Oczywiście im ciemniej tym lepiej.

A gdy na nacięcie na kole pasowym maznę kropkę białego korektora, to już w ogóle jest luzik. Z 20 cm można świecić i nawet ślepy da radę wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki