RPi Pico - uszkodzona?

Tak naprawdę jest to płytka W5100S-EVB-Pico - z RP2040, pamięcią Winbond W25Q16JV i ethernet Wiznet W5100S. Wgrywam Micro Python, wgrywam mój program - działa. Naciskam RUN - nie działa, nie jest widoczna przez USB. Wciskam Bootsel, wgrywam nuke-a, wgrywam Jeszcze raz wszystko - działa. Odłączam i podłączam zasilanie - nie działa, nie jest widoczna przez USB. Uszkodzona pamięć? - ale jak wgram tylko Pythona bez czyszczenia to znów jest widoczny program i działa - WTF? Wgrałem jeszcze blink-a - miga, odłączam zasilanie, podłączam - nie miga. Wgrywam od nowa, wciskam RUN, puszczam - nie miga. Mam drugą taką płytkę - działa wszystko OK - na razie, bo ta też wcześniej działała.

Reply to
Mirek

Jak długo działała? Na jaką żywotność można liczyć przy Pico? Myślałem żeby to wybrać do swojego projektu, bo nie wymaga karty SD, a to chyba najbardziej problematyczny element

Reply to
ddddddddddd

Jakieś 2 miesiące. Ale mam też takie (zwykłe Pico), które działają już kilka lat.

Pico a "duże" Pi z Linuxem to jednak zdecydowanie różny kaliber i zastosowania. Co do kart - nie potwierdzam. Dużo kart No name i Good Ram (może podróbki) padło mi od razu tzn, podczas uruchamiania i testowania systemu. Te co przeżyły testy działają lata. System można uruchomić w trybie overlay tzn. karta jest tylko do odczytu, pliki zapisywane są tylko w ramdysku. Jeżeli jednak coś trzeba zapisywać na karcie to warto kartę dać kilka razy większą niż trzeba - dłużej podziała.

Reply to
Mirek

ok, czyli być może tak się po prostu trafiło

to prawda. Tyle że w miarę rozwoju mojego mini projektu okazuje się że większość operacji mogę przerzucić na mój hosting www, gdzie w cenie mogę uruchomić chyba 30 aplikacji Python'a (co też rozpocząłem po ostatnim padzie kart, ale nadal używam dużego Pi, bo łatwiej mi na nim testować - zdalnie, bez fizycznego podłączania)

dopóki nie wymyśliłem hostingu cały czas zapisywałem na kartę (drobnicę, ale dośc często), dwa noname w dwóch urządzeniach padły mi prawie w tym samym czasie (na szczęście miałem backup). Fakt - karty wybierałem jak najmniejsze (8GB), bo ich kopia zajmuje wtedy mniej czasu :) A Pico faktycznie jest dla mnie wystarczające (ma WiFi i bluetooth - choć z BT classic sobie nie poradziłem, ale póki co potrzebuję tylko BLE)

Reply to
ddddddddddd