regulacją kolor+jasno

Witam Są sobie powszechne chińskie sterowniki do taśm led RGB, typu:

żna ustawić różne kolory, przeróżne migania itp, można włączyć "biały" (wszystkie kolory) oraz regulować jasność... tylko że regulacja jasności działa wyłącznie w trybie białym - tzn wszystkie 3 kanały R+G+B są regulowane wspólnie (pewnie takie samo pwm ustawione na wszystkich).

A ja szukam takiego sterownika do RGB, na którym da się ustawić temperaturę bieli (tzn +/- cieplej zimniej), ewentualnie jakiś kolor, i regulować jego jasność od prawie-zera do full. Czyli wstępnie ustawiany R,G,B, a potem przyciskami jasności +/- symetrycznie ściemniane wszystkie kanały (mnożymy wstępną nastawę danego koloru przez współczynnik jasności? Już pomijam, że wypadało by mieć korekcję nieliniowej regulacji każdej z barw). Obecnie robię to poprzez połączenie chińskiego sterownika, taśmy RGB ze wspólnym plusem, oraz osobnego regulatora jasności na tym plusie (ściemniającego wszystkie kolory/ledy razem poprzez redukcję zasilania), ale to po pierwsze dwa urządzenia, dwa piloty, a po drugie - przy ściemnieniu i większości kolorów powoduje zanik "słabszej składowej" koloru (np ustawiony lekko-fioletowy B+20%R, a po ściemnieniu do połowy

- wygląda już jak zwykły niebieski), no i nie ma jak ustawić balansu bieli, a ten - bywa co inna taśma (i stosunek wydajność ledów RGB do siebie) zupełnie inny i dziwny. No i na końcu - gdy częstotliwości PWMów zdudniają się - bywa że przy niskich jasnościach zaczyna to nieprzyjemnie migotać.

Reply to
BartekK

No to bardzo ładnie opisałeś wszystko co trzeba zrobić - bierz atmegę, parę tranzystorów, i za parę wieczorów masz gotowy sterowniczek ze wszystkim co potrzeba. W czym problem ?

Reply to
sundayman

W dniu 2013-10-03 23:24, sundayman pisze:

Np w pilocie - zaproponuj coś, co da się detalicznie kupić (a nie zamówić kontener), ma jakiś sensowny i adekwatny design do tego celu, i jest do niego odbiornik w przyzwoitej cenie, który obsłużę atmegą? Poza tym nie wiem czy 2 (szybkie/hardwarowe) PWMy OC1a i OC1b będą sensownie działać z OC0, czy jednak by nie wypadało mieć atmega/attiny z serii pwm3 (czy jak ona tam się, była taka wersja typowa 3-fazowa pwm), a to znów wynalazek, i trzeba by sie go a) uczyć b) ściągać c) kosztuje już prawie tyle, co cały chiński sterownik. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jakiś chińczyk nie zrobił już gdzieś tego, czego potrzebuję, bo zapewne nie ja jeden czegoś takiego potrzebuję. A różnica kosztu/problematyki konstrukcji tego co ja chcę a tego co sprzedają masowo - wydaje się żadna.

Reply to
BartekK

Dlaczego akurat Atmegę :-)? Parafrazując klasyka: myślimy mcu - mówimy atmega?

Reply to
Marek

no niby tak, ale jak widać nie wszystko jeszcze produkują :) I Bogu dzięki zresztą !

No po prostu sam na nich jadę, poza tym chyba atmegi są synonimem MCU dla nawet największego lamera. Ale oczywiście, przecież to nie ważne w sumie - kolega se weźmie cokolwiek innego i gitara :)

Reply to
sundayman

Są obudowy do pilotów, Maszczyk ma. Robisz PCB (mam gdzieś jakiś projekt swojej PCB, dwa przyciski), ATtiny13, CR2032, LED na podczerwień i masz pilota.

Dowolny na podczerwień, potrzebujesz jednego portu.

Zawsze możesz generować PWM softem... to nie jest duży narzut.

Reply to
Adam Wysocki