Re: Zasilacz - prosz? o porad?.

Roman pisze:

> [...]
1,4A przez R1? Nie poplataly ci sie wartosci? Wg. schematu powinno tam byc 2,2k - czyli (przy 40V na C1) prad nie pownien przekraczac 20mA i 800mW mocy. Jesli tam faktycznie plynie 1,4A to tracisz ponad 50W (i wiekszosc wydajnosci pradowej transformatora :). Zyc bez niego mozna - IMHO sluzy tylko do bezpiecznego rozladowania C1 po zaniku zasialania. A moze masz na mysli R7? Tego raczej bym sie nie pozbywal - bez niego nie bedzie dzialac ogranicznie pradowe :) GRG
Reply to
abert zielonka

abert zielonka pisze:

Mam 2,2K i właśnie to on się grzeje. Sprawdzałem prąd i jest dość duży - nie wiem dlaczego, że przy takiej rezystancji > 1A.

Z prawa wynika, że 37,8V / 2200R = 0,017A a jest > niż 1A. :/

Jesli tam faktycznie plynie 1,4A to tracisz ponad 50W (i

To wywalam, szkoda tracić moc na ciepło. Do tego jest 2N3055 który robi się ciepły przy odpowiednim obciążeniu :)

Dodam mu jeszcze jednego 2N-a gdybym zdecydował się na dopięcie jeszcze jednego uzwojenia 2-u amperowego.

Nie, nie chodziło o R1.

Zaczął się grzać po tym zwarciu ale przestanie po zdemontowaniu ;)

L.

Reply to
Legato

"Legato" <yaber_no_spam snipped-for-privacy@o2.pl schrieb im Newsbeitrag news:g61ihk$44g$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Wiesz - jeśli z obliczeń wychodzi 20mA a faktycznie płynie 1,4A to coś jest baaaaardzo nie w porządku. Może zamiast od razu wywalać najpier sprawdzić co takiego? Najprawdopodobniej to niewłaściwy opornik albo "syndrom miernika z automatyczną zmianą zakresu" - ale, a nóż widelec, masz gdzieś zwarcie? Pozatym - żyć bez tego opornika można, ale kondensator 3300u naładowany do

30V wprawdzie nie zabije ale z łatwością może odparować kawałek scieżki czy jakiś niewielki element (lub miernik) jak kiedyś zapomnisz go rozładować przed rozpoczęciem naprawy ("walnie czy nie walnie - oto jest pytanie" jak powiedział serwisant majstrując fajce powielacza W.N. w telewizorze :) ) GRG
Reply to
grg12

grg12 pisze:

Właśnie zmierzyłem prąd. Zaczyna od 2,2A spada wraz ze wzrostem temperatury do 1,82A Wartość rezystancji to: 2,18K Napięcie na końcówkach R1 to 53,1V

Na razie wypiąłem R1 ale napięcie pracy kondensatora mam 50V a tu przekroczone jest teraz o 3,1V. Mam nadzieję to w granicach jego tolerancji .

W tym przypadku 4700uF i do 53V !

Właśnie, po wyłączeniu jeszcze przez chwilę miałem ustawione wcześniej 15 V

L.

Reply to
Legato