Re: wykrywacz gsm

Eee, ale dlaczego od razu "zza oceanu"? W Polsce instaluje się rocznie

> tysiące urządzeń GPS/GSM do monitoringu pojazdów.

Takie przyklejane na magnes, do nadkola, czy pod zderzak, najlepiej wielkości pudełka zapałek ;] Tych używanych przez firmy transportowe to raczej nie ma po co wykrywać, bo i tak wszyscy wiedzą, że są. No chyba że jeszcze takie połączone z alarmem, na wypadek kradzieży.

Reply to
shg

shg pisze:

Niekoniecznie przyklejane na magnes, ale jak najbardziej wielkości pudełka zapałek (no może papierosów) plus anteny. Ja w swoim samochodzie wcisnąłem dosyć głęboko urządzenie Keratronik Predator Combo 2.5 - i zawsze mogę sprawdzić, gdzie akurat jest samochód (jeżeli np. nagle się ulotni spod domu). Te skrzynki swojego czasu były w dobrej cenie na Allegro (350 zł czy jakoś tak).

Ależ nie muszą być połączone z alarmem. Wystarczy, że raportują np. co

10 minut swoje położenie (przez GPRS do serwera) albo chociażby odpowiadają na zapytania SMSami. A "odprowadzenie" samochodu w nocy na lawecie też łatwo wykryć (ruch z GPSa przy wyłączonym silniku).
Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Jak twój samochód będzie się ulatniał, to bardzo możliwe że będą mieli coś takiego

to akurat droższy model) i możesz wysyłać sobie SMSy, sprawdzać położenie na stronie i co jeszcze chcesz.

M.

Reply to
Mateusz

Mateusz pisze:

Ależ oczywiście na zagłuszacze nic nie poradzisz. Podobno nawet sławetnego LoJack'a da się skutecznie zakłócić. Dlatego spokojnie śpię mając też wykupione AC. A monitoring i tak się przydaje do śledzenia, czy żona już wraca z pracy, czy jeszcze pojechała na zakupy. ;)

Reply to
Adam Dybkowski