Re: UPS i ró?nicówka

Te najczęściej spotykane mają przekaźnik przełączający zasilanie wyjścia.

> W stanie czuwania linia zasilania sieci jest bezpośrednio na wyjściu UPSa.

Mam starego, dość sporego APC "Back-UPS 1200VX" i co prawda nie dam głowy, ale wydaje mi się, że jak robiłem mu oględziny w ramach jego ożywiania, nie było tam żadnego przekaźnika spinającego wyjścia na krótko, ale zwrócę na to uwagę, dzięki za nakierowanie.

Niezależnie od tego jednak pytanie pozostaje aktualne, najwyżej z ograniczeniem do stanu podtrzymania: czy strona wtórna UPSa ma galwaniczne połączenie z PE, a tym samym, czy przebicie na podtrzymywanym przez UPSa urządzeniu do jego uziemionej obudowy będzie miało którędy zamknąć obwód?

Jarek P.

[...]

Nieprawidłowo zadane pytanie :-) PE ma połączenie pomiędzy wyjściem a wejściem. Ale to nijak ma się do różnicówki. W przypadku UPSa z przekaźnikiem w stanie czuwania różnicówka będzie mogła zadziałać, w przypadku pracy UPSa już nie. Jeżeli jest to UPS z zerowym czasem przełączenia, to pracuje on na czuwaniu - wtedy różnicówka nie zadziała w żadnym przypadku. Ale może to być też UPS z bypassem wtedy zadziała. Prawidłowe pytanie to jakiego masz UPSa?

Reply to
Desoft

Użytkownik "Jarek P." snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@w30g2000yqw.googlegroups.com...

Można miernikiem sprawdzić, czy kołek PE w gniazku UPS-a ma połączenie z kołkiem PE we wtyczce UPS-a.

Reply to
Marcin Wasilewski