Re: spirytus

Przemysłowo częściej octan butylu - wolniej paruje. A octan etylu, o

> czym mało kto wie to bazowy rozpuszczalnik aromatów do ciasta. Jak > trzeba na szybko a niewiele zaś zapach nie przeszkadza - kupuje się w > spożywczym aromat waniliowy lub rumowy, byle nie migdałowy (to > praktycznie czysty aldehyd benzoesowy, ciężka oleista ciecz).

Przejrzałem dzisiaj półkę z aromatami w sklepie, wszędzie "olej roślinny, aromaty", na migdałowym też. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek widział takie na octanie etylu.

Octan etylu, często prawie czysty, jest w zmywaczu powłok dekoracyjnych do paznokci, wyjdzie taniej niż aromaty.

Reply to
shg

Bo tego nie piszą. Weź któryś ze wskazanych przeze mnie - i potraktuj nim próbke polistyrenu. Kumple pracujący w moim dawnym technikum w czasach kiedy oświata miała możliwość dorabiania niezłą kasę tłukli na produkcji spożywczego octanu etylu dla producenta aromatów - technologia na miejscu, analiza na miejscu - kupowali octan techniczny, puszczali przez destylację, robili analizę czy parametry trzyma i sprzedawali za stosownie większą cenę.

W zmywaczu do paznokci octan (czy to etylu czy butylu) jest doprawiony substancjami zapobiegającymi przesuszaniu płytki paznokcia - pozostawia tłustą warstewkę po odparowaniu. Czasem nie przeszkadza, czasem przeszkadza - zależy od zastosowania, do usuwania powłok równie dobry jak aromaty - zależy co mamy bliżej, drogerię czy spożywczy. Najlepiej oczywiście octan co najmniej techniczny - bo kłopotliwych dodatków nie ma.