Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Teraz mam problem z doprowadzeniem do czystosci soczewek i matrycy

Tetenal Film Cleaner Spray (czysty _naprawdę_ czysty izopropanol) oraz ściereczki z mikrowłókien, plus sprężone "powietrze"w spraju (Kontakt Chemie albo podobnie renomowany producent, żeby olejem nie pluło).

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Najlepiej sie czysci szklo mieszanka 30% eter + 70% aceton - pod warunkiem ze nie ma za duzo plastikow w okolicy.

Zdarzylo mi sie raz ze jakies czasteczki pylu byly w sprayu - porysowalo krysztal.

Reply to
Jerry1111

A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne? Nawet nie wiem z czego one są robione. Możliwe że coś mineralnego.

Reply to
DJ

antyrefleksyjne miało być... szybkie palce, wolna głowa, i dziwolągi w rezultacie wychodzą :(

Reply to
DJ

'Normalnych' powlok aceton + eter nie rusza, a najpopularniejsze to magnesium fluoride (po polsku pewnie bedzie to fluorek magnezu, albo podobnie).

Reply to
Jerry1111

Na powłoki to nie, ale jak wlezie w spoiny to może być kuku. Poza tym drobna mechanika w obiektywach coraz częściej plastikowa jest i jak się opary do niby-hermetycznie zamkniętego środka dostaną, to może być nieciekawie.

Nie łapałbym za takie mieszaniny bez potrzeby. 99% zabrudzeń daje się zmyć izopropanolem, albo czystą wodą. Ten 1% można zaryzykować i umyć rozpuszczlanikami...

Marek

Reply to
Marek Lewandowski