Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

> jeśli dobrze rozumiem przez bufor o regulowanym opóźnieniu rozumiesz coś > cyfrowego, a to się robi analogowo, bardziej elementarnie, toć w końcu > oscyloskop :-)

Chodzilo mi o analogowy. W sumie masz racje, w pewnym zakresie (porownywalnym z jitterem) da sie tak wyrownac opoznienia. To moze byc kwestia aplikacji - w przetworniku do oscyloskopu masz spora dowolnosc w kwestii kalibracji, w ukladach komunikacyjnych (pracujacych w sposob ciagly) trudno byloby nawet pomierzyc te opoznienia. Nie da sie ot tak przerwac pracy i podlaczyc "sygnalu wzorcowego".

o to, że przy matrycy CCD jest ten sam przetwornik ADC dla każdej próbki > i przynajmniej jeden strup z głowy. Mówię o przetworniku FISO, > powszechnie stosowanym w oscyloskopach.

Ah, czyli matryca CCD jest tam uzywana jako bufor/pamiec analogowych probek? Sorry, zle Cie zrozumialem. To faktycznie ciekawe rozwiazanie. Jak widac sporo zalezy od konkretnej aplikacji.

JD

Reply to
JD

JD napisał(a): [ciap]

ano tak. Oscyloskopy są jednak specyficzne i tu akurat CCD się nadaje. Przy próbkowaniu rzędu GS/s sam przetwornik robi tylko za konwerter już pobranych próbek do CCD i czasem ma jakieś tylko 20 MS/s. Czyli taka z lekka lipa, ale jak na ekranie widzisz kilkadziesiąt przebiegów na sekundę to i tak sprawia wrażenie że straszliwie szybko pracuje. A przecież to zaledwie poniżej procenta całej "aktywności" sygnału. Kalibracja w locie też była czasem stosowana, pomiędzy akwizycjami się przełączał na sygnał kalibracyjny "prawie" niezauważalnie.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki