Re: napiecie bezpieczne

> U człowieka też wykorzystuje się przepływ prądy elektrycznego do

Myślę, że mniej-więcej tak to wygląda. Wiem, mówisz o 3 stanach białek kanałowych. Trzebaby zobaczyć, czy po defibrylacji zdepolaryzowane komórki wracają szybciej do stanu repolaryzacji, czy tak samo długo, jak pierwotnie spoczynkowe. To jest, czy odpowiednio wysokie napięcie jest w stanie 'zdepolaryzować już zdepolaryzowaną komórkę', czyli przedłużyć okres depolrayzacji.

Poza tym prad wykorzystuje sie nie tylko w migotaniu, ale

wlasciwie w kazdej postaci zaburzen rytmu, lacznie z asystolia. >

W asystolii ? Musisz wiedzieć, że na każdym poziomie układu rozrusznika serca, także na niższych poziomach jest spontaniczna depolaryzacja. cytat z wiki :

"Jedynymi rytmami poddającymi się defibrylacji są:

Migotanie komór Trzepotanie komór Tachykardia komorowa bez tętna " Spontaniczna depolaryzacja nie występuje, to z reguły oznacza, że mięsień jest metabolicznie niezdolny do reakcji na bodziec. Czyli zazwyczaj migotanie było, ale zasoby energetyczne się skończyły i migotanie przeszło w asystolię.

> Za to jeśli taki impuls nadprogowy trafi w czasie normalnej pracy > > serca, w konkretną grupię miocytów na vulnerable period, w momencie > > to sie po polsku nazywa okres ranliwy. >

Podziwiam wszechstronną wiedzę.

> refrakcji względnej, te miocyty ulegną powtórnej depolaryzacji , to > > może zapoczątkować okrężne drogi impulsów i burzę elektryczną z pełną > > desynchronizacją pracy hemodynamicznej i elektrycznej serca. > > Dla scislosci mechanizm jest troche inny. Chodzi o to, ze podczas > refrakcji wzglednej kazda komorka potrzebuje bodzca o innym nasileniu do > ponownego pobudzenia. W efekcie jaki bys bodziec nie zastosowal to > pobudzi sie tylko czesc komorek, w efekcie dojdzie do desynchronizacji > ich pracy.

Tak, gramy w tej samej drużynie.

Zwykle zereszta u zdrowego czlowieka nic szczegolnego to nie > powoduje

Ogólnie, to takie kopanie się prądem raczej nie powoduje wiele dobrego :-) Blizny zawałowe, rzeczywiście. Istotne są też zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej i skłonność do ektopowych ognisk siejących pobudzenia.

Reply to
Jan Górski | gdL

Jesli te roznice wystepuja to nie sa duze. Repolaryzacja nastepuje poprzez otwarcie kanalow potasowych i w efekcie jest procesem szybkim i nie wymagajacym energii (energia zostala wydatkowana wczesniej na przepompowanie tych kationow). Z kolei pozniejsze fazy nie maja juz znaczenia dla potencjalu komorki i jej zdolnosci do kolejnej depolaryzacji.

To juz chyba zalezy od ksztaltu impulsu, jego napiecia i czasu trwania. W badaniach in vitro stosuje sie taka metode, ktora nazwywa sie elektroporacja, generalnie pod wplywem impusu o duzym napieciu tworza sie w blonie kanaly, przez ktore mozna wprowadzic rozne substancje. Mysle, ze taki przedluzajacy sie impuls uniemozliwilby komorce wyjscie z okresu refrakcji. Natomiast nie moglby jej bardziej zdepolaryzowac.

Tak jest istotnie, zgodnie zreszta z nazwa defibrylacja. Zamieszanie bierze sie stad, ze jesli masz totalnie rozsynchronizowana prace komorek to na ekranie widzisz linie izoelektryczna (wypadkowa potencjalu jest stala). W efekcie nie wiesz czy masz do czynienia z migotaniem czy tez rzeczywiscie one przestaly dzialac. No wiec sie wtedy defibryluje, czasami po takim strzale wraca jakastam aktywnosc elektryczna serca co swiadczy o tym, ze jednak jakies rezerwy ciagle sa.

Zaburzenia GWE wplywaja na potencjal spoczynkowy komorki, w efekcie na jej zdolnosc do pobudzenia. To moze ujawniac istniejace patologie, ktore normalnie nie daja znaku o sobie.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

EOT. Spadajcie z tym wątkiem na pl.sci.medycyna

Reply to
Adam Dybkowski

Czemu - omawiaja efekty ruchu ladunkow w koncu.

Przyda sie jak bedziesz robil EMG, moze kiedys beda tanie silowniki z wypreparowanych miesni :-)