Re: Licznik samochodowy, wzmacniacz

On 25 Sie, 00:16, Solaris snipped-for-privacy@be.inspired wrote: Witam. Podłącz przez transformatorek podwyższający napięcie. Wystarczy mały sieciowy 230 dający na wtórnym 10...30 V. Oczywiście do wtórnego podłączasz wyjście ze wzmacniacza a do pierwotnego wejście obrotomierza. Rodzice nie powinni już na Ciebie krzyczeć

Reply to
kilokitu

Dnia Mon, 25 Aug 2008 00:51:35 -0700 (PDT), jakże pięknego kilokitu snipped-for-privacy@op.pl wystukał co zawarte poniżej:

[...]

Tylko skąd ja taki transformator teraz znajdę.. chętnie kupię od kogoś kto ma. Co do rodziców to ich dom ich prawa ;)

Reply to
Solaris

stary radiobudzik, odbiornik radiowy nikomu nie potrzebny bo ze starym zakresem UKF itd - napewno macie jakas tania chinszczyzne ktora sie zpesula - w ostatecznosci wez ladowarke do komorki (taka ciezsza)

Reply to
PAndy

[...]

Czekaj, jeżeli dobrze zrozumiałem to ma być tak ->

audio - ----|-----|-------\___ |trafo| obrotomierz audio + ----|_____|-------/---

Żadnego innego zasilania?

Reply to
Solaris

Dnia Mon, 25 Aug 2008 13:26:20 +0200, jakże pięknego Solaris snipped-for-privacy@be.inspired wystukał co zawarte poniżej:

: audio - ----|-----|-------\___ : |trafo| obrotomierz : audio + ----|_____|-------/---

Zrobiłem wg. tego schematu i nic.. wskazówka nawet nie drgnie. Testowałem dwa transformatorki.. raczej wątpie, że uszkodzone bo wymątowane ze sprawnego urządzenia.

Reply to
Solaris

Dnia Mon, 25 Aug 2008 13:14:21 +0200, jakże pięknego "EM" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wystukał co zawarte poniżej:

: Trudno powiedzieæ na pewnoe, nie znaj±c szczegó³ów, ale z du¿ym : prawdopodobnieñstwem wska¼nik (licznik) jest na pr±d sta³y, a Ty chcesz go : pogoniæ przemiennym. Daj szeregowo z wyj¶ciem wzmacniacza diodê, najlepiej : schottkiego lub jak±¶ ostrzow± i za tym potencjometr. Wtedy pewnie zacznie : siê wychylaæ, a potencjometrem dostroisz w pewnych granicach to wychylenie.

Wydaje mi się, że na prąd zmienny ale nie jestem pewien. Jak to mogę sprawdzić?

Reply to
Solaris

Dnia Mon, 25 Aug 2008 14:23:38 +0200, jakże pięknego "EM" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wystukał co zawarte poniżej:

: Spróbuj pod³±czyæ na chwilê pod bateryjkê 1,5V. : Je¶li ma jedno uzwojenie oraz jest od obrotomierza to na 99% na pr±d sta³y. : Tym bardziej, je¶li po u¿yciu transformatora nic siê nie wskazywa³.

Ten obrotomierz chodzi i pod zasilaczem (prąd stały) i pod wzmacniaczem. ;)

Reply to
Solaris

Dnia Mon, 25 Aug 2008 05:51:55 -0700 (PDT), jakże pięknego kilokitu snipped-for-privacy@op.pl wystukał co zawarte poniżej:

: On 25 Sie, 13:34, Solaris snipped-for-privacy@be.inspired wrote: : transformatorek łączysz tak: : Uzwojenie w układzie oryginalnie podłączone do 230V łączysz do : obrotomierza, a na wtórne podłączasz wyjście ze wzmacniacza. Powinno : zadziałać! No chyba, ze ten obrotomierz działa inaczej niż nam się : wydaje. : Sprawdź na co najlepiej reaguje... podłącz bateryjkę zmierz płynący : prąd. Sprawdź czy kierunek wychyłu jest zależny od kierunku przepływu : prądu... itd

No własnie robię tak jak ty to opisujesz i niestety nie chodzi. Wychodzi na to, że to potrzebuje tylko prostego do zrobienia wzmacniacza. Potrzebuje tylko zwiększyć napięcie, prąd może zostać taki sam. Obrotomierz może się wychylić tylko w jedną stronę w drugą się nie da bo jest ograniczik.

Reply to
Solaris

Dnia Tue, 26 Aug 2008 07:36:56 +0200, jakże pięknego "EM" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wystukał co zawarte poniżej:

: > : Spróbuj pod3?czya na chwile pod bateryjke 1,5V. : > : Je?li ma jedno uzwojenie oraz jest od obrotomierza to na 99% na pr?d : > sta3y. : > : Tym bardziej, je?li po u?yciu transformatora nic sie nie wskazywa3. : >

: > Ten obrotomierz chodzi i pod zasilaczem (pr±d sta³y) i pod wzmacniaczem. : > ;) : : To sprawd¼ jeszcze przy jakim napiêciu dla napiêcia sta³ego wychyla siê na : maxa. Chocia¿by orientacyjnie.

Przy 5V jest od razu skok na maxa.

Reply to
Solaris

Dnia Wed, 27 Aug 2008 07:59:10 +0200, jakże pięknego "EM" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wystukał co zawarte poniżej:

: > Przy 5V jest od razu skok na maxa. : : No to w koñcu pod³±cz przez jak±¶ diodê do tego wzmacniacza! : Warto by jeszcze sprawdziæ przy ma³ym napiêciu, np. 1,5V z baterii. : Pewnie potrzebny bêdzie te¿ rezystor/potencjometr. : Ogólnie takie wychy³owe wska¼niki s± najczê¶ciej na pr±d sta³y i pracuj± : przy ma³ych pr±dach.

I jeszcze jest coś takiego: jak podłącze przez zasilacz, ustawię np. 5V i nacisnę włącznik to wskazówka skacze na maxa i opada.

Reply to
Solaris