Re: IrDA problem

Reply to
Marcin Osiniak

inna sprawa, ze naprawde trzeba nadprzyrodzonych umiejetnosci, zeby tego scalaka uwalic, zczegolnie uzywajac do tego tylko portu IrDA w PC. Kumpel zamienil Vcc z GND, co tak rozgrzalo uklad, ze kabelki malo sie same nie odlutowaly, mimo to, po poprawnym montazu uklad dziala do dzis...

pzdr, damdam

Reply to
damdam

Dzieki za odpowiedzi, to ja wracam do pracy, a efektami podziele sie jak cos ruszy. Chociaz zrobie uklad z www.infrarotport.... Aha, u mnie z braku tantalowego kondensatora dalem przedtem elektrolit, ale nie sadze, ze to by uklad tak rozgrzalo, hmm dziwne.

Pozdrawiam Demon

Reply to
Demon

Witam,

Pomijając sprawę podgrzewania, przypinanie kondensatora elektrolitycznego to nie najlepszy pomysł, powinien tam siedzieć wyłącznie tantalowy 4,7uF i 100nF ceramiczny. Dobre odfiltrowanie zasilania to podstawa dużego zasięgu irdy.

pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Adam Jurkiewicz schrieb:

nie musi być tantal. Wystarczy ceramiczny 4.7mikro a nawet 2.2 mikro. Są takie fajnie małe w obudowie 0805.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Witam ponownie. Jak sie okazalo, moj TFDS przezyl. Dalem dzisiaj zamiast poprzedniego kondensatora tantalowy 4,7uF, wymienilem kabel laczacy na ekranowany zamiast tasmy no i zastosowalem sie ogolnie do schematu z www.infrarotport. Ostatecznie port IrDA dziala. Mam nadzieje ze te informacje pomoga innym w trakcie budowy.

Pozdrawiam Demon

Reply to
Demon

Witam,

Jaki sobie tam wsadzisz to ju¿ inna sprawa, nota aplikacyjna (VISHAY) mówi wyra¼nie o kondensatorze tantalowym. Z w³asnych do¶wiadczeñ i walki w tym temacie mogê powiedzieæ, ¿e dobór kondensatorów mo¿e byæ czasm krytyczny, szczególnie jak wystêpuj± du¿e zak³ócenia na zasilaniu.

pozdrawiam, sword

--
e-mail: sword@ajpic.zonk.pl
www:    http://ajpic.zonk.pl/