Re: interface dla oscylopskopu pod linuxem

> szukam odpowiedniego oscyloskopu cyfrowego wraz z udostępnionym API

> Czy te dane muszą byc szybkie? Może miernik z interfejsem IRDA wystrarczy? > Nie specyfikujesz wymagań, a na PC generalnie trudno zrobić szybszą > akwizycje bez stosownej karty. Ani windows ani linux nie są systemami czasu > rzeczywistego niestety. > > Pozdrawiam > CosteC

akurat linux ma wsparcie dla Real Time - RTAI

Reply to
alefajnie

akurat linux ma wsparcie dla Real Time - RTAI

windows zreszta tez ma np Venturcom RTX

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a): [ciap]

co i tak niewiele da bo zarówno obsługa po stronie oscyloskopu jak i komunikacja oscyloskop-PC specjalnie real-time nie będzie. Tym bardziej że powyżej ktoś cos wspominał nawet o gpib.

Przy okazji, nie wiem jak jest u innych producentów, znam Tektronixa: jak jest RS232 to sterowanie i przesyłanie danych "w te i we w te" żadnych specjalnych bibliotek nie wymaga, ot byle obsłużyć port szeregowy, tyle że to cholernie wolne jest. Co do prędkości to na TDS1000B/2000B z portem USB tyle co udało mi się osiągnąć jak dotąd to przesyłanie jakieś kilkanaście przebiegów na sekundę, przy czym sam oscyloskop rejestruje max 100-180 wfms/s. W TDS3000B/3000C oraz DPO3000/4000 i MSO4000 jest LAN to tam się można dostać bezpośrednio z przeglądarki internetowej wpisując IP przyrządu więc sprawa prosta.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki