Re: Home CosFi

[...]

>Norma nie zajmuje się tak malymi mocami.

> A jakbym tak zrobil 26W ?

To masz LYTSwitch i całą masę podobnych rozwiązań innych firm.

>A co do realizacji - lepiej zrobić np na *9910* >>
Moze i fajny, ale do G9 zmiescic bedzie trudno. Albo do 5 zl :-)

Nie patrz na ceny w TME tylko na ceny w Chinach, w dużym hurcie.

A wady jakies podobne - PFC nie ma,

Przy tej mocy nie jest wymagane. Poza tym - zawsze można użyć valley-fill - daje cos(fi) rzędu 0.85 i jest idealnym rozwiązaniem dla step-down.

led miga albo kondensator filtrujacy cierpi przy wlaczaniu ...

Nie miga. Bo te 64 diody są połączone w 4 szeregi po 16 diod i napięcie na kondensatorze nie spadnie poniżej napięcia przewodzenia zestawu.

Jarku, wpadłeś już w zdecydowaną przesadę z męczeniem tego tematu.

Dnia Fri, 27 Dec 2019 20:46:29 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

No dobra - nie spodobala mi sie idea tego jednostopniowego PFC, widze, ze jej nie docenialem, choc watpliwosci pozostaly. To jednak tetni troche/mocno.

No i summa summarum - spodziewalbym sie sie w domu raczej pojemnosciowego obciazenia, choc lodowka skompensuje ... czasami :-)

Hm, licznik mam zamkniety, a on chyba oba bierne liczy.

Ale zycie dopisalo ciag dalszy do watku

Amerykancy i ich 120V ? Diod naprawde 36 - napiecie pracy rzedu 100V To jakis liniowy ogranicznik pradu ? Czy cos sprytniejszego, impulsowy/fazowy ?