Re: Home CosFi

> Jarku, wpadłeś już w zdecydowaną przesadę z męczeniem tego tematu.

> No dobra - nie spodobala mi sie idea tego jednostopniowego PFC, > widze, ze jej nie docenialem, choc watpliwosci pozostaly. > To jednak tetni troche/mocno.

Do oświetlenia nie przeszkadza. A dzięki jednostopniowemu rozwiązaniu bez kondensatora filtrującego na wejściu, da się zrobić ściemnialne.

No i summa summarum - spodziewalbym sie sie w domu raczej > pojemnosciowego obciazenia, choc lodowka skompensuje ... czasami :-)

Współczesne lodówki i klimatyzatory maja falowniki a przed nimi aktywne PFC.

Hm, licznik mam zamkniety, a on chyba oba bierne liczy.

Nie sądzę.

Ale zycie dopisalo ciag dalszy do watku >
> Amerykancy i ich 120V ? Diod naprawde 36 - napiecie pracy rzedu 100V > To jakis liniowy ogranicznik pradu ? > Czy cos sprytniejszego, impulsowy/fazowy ?

Liniowy. Diody zabija nadmiar ciepła.