Re: Home CosFi

[...]

>100 V 20 mA na diodach - chciałeś 2 W. Kondensator potrzebujesz na >>275V AC

> A, tak liczysz.

A jak mam liczyć?

LED 64, ze 200V, to jaki trzeba kondensator ? Tzn jakie napiecie, zeby > bylo bezpiecznie ? > Kondensator jaki jest kazdy widzi, ale trzeba pamietac, ze obudowa > powieksza w jedna strone :-)

Tu nie bardzo jest miejsce na kondensator...

W dwa?

>Powtórzę - kondensatory szeregowe nie są trwałe. Żeby były trwałe, >>wymagają rezystora szeregowego. Dużego. >>> No i nie wiem jak sie w PFC miesci ... ogolnie to chyba nie >>> najgorzej >>> :-) >>Fatalnie - to jest kondensator, czyli masz przesunięcie fazowe >>bliskie >>90° - cos(fi) bliski zeru. > przy 200V na diodach tez ?

Policz sam - to nie jest wyższa matematyka.

>A w domach walczymy właśnie z pojemnościami. > Stad i watek sie rozbudowal, ale co na to norma ? > Zgani za niski PFC/cos fi, czy ucieszy sie, ze pobor nie szczytowy ?

Norma nie zajmuje się tak malymi mocami.

A co do realizacji - lepiej zrobić np na *9910*

no np 200V *10mA ... i ile trzeba odlozyc na kondensatorze ?

Na przetwornice tym bardziej nie ma, ani na rezystor :-)

Tez pewnie nie, bo by bylo glosno.

Sa tez podobne Philipsa i Osram - myslisz, ze wcisneli przetwornice ?

Nieliniowe. Ale gdzies sie musi te te 2W pobrac.

A jakbym tak zrobil 26W ?

Moze i fajny, ale do G9 zmiescic bedzie trudno. Albo do 5 zl :-)

A wady jakies podobne - PFC nie ma, led miga albo kondensator filtrujacy cierpi przy wlaczaniu ...