Re: Home CosFi

100 V 20 mA na diodach - chciałeś 2 W. Kondensator potrzebujesz na 275V AC

Ale chinczyki wstawiaja niewiele wieksze...

Wiesz, gdzie to mam?

Powtórzę - kondensatory szeregowe nie są trwałe. Żeby były trwałe, wymagają rezystora szeregowego. Dużego.

No i nie wiem jak sie w PFC miesci ... ogolnie to chyba nie najgorzej > :-)

Fatalnie - to jest kondensator, czyli masz przesunięcie fazowe bliskie

90° - cos(fi) bliski zeru. A w domach walczymy właśnie z pojemnościami.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9443068248$ snipped-for-privacy@squadack.com... Hello J.F.,

A, tak liczysz.

64, ze 200V, to jaki trzeba kondensator ? Tzn jakie napiecie, zeby bylo bezpiecznie ?

Kondensator jaki jest kazdy widzi, ale trzeba pamietac, ze obudowa powieksza w jedna strone :-)

Raczej nie wybuchaja w tydzien ...

przy 200V na diodach tez ?

Stad i watek sie rozbudowal, ale co na to norma ? Zgani za niski PFC/cos fi, czy ucieszy sie, ze pobor nie szczytowy ?