Re: Emulsje inne ni? Positiv?

> Jak narazie doszedłem do tego żeby nie przesadzać z prędkością > > wirowania.

> W moim przypadku nie chodzi o efekt odśrodkowy bo lakier najzwyczajniej > odpłynie na boki, a równomierność warstwy uzyskuje poprzez pochylenie i > powolny obrót płytki.

Ile Wy tego lakieru ladujecie, ze on sie rozplywa pod wlasnym ciezarem?!! Tego sie naklada cieniutenka, przejrzysta warstwe...

Reply to
Marek Lewandowski

Są chyba dwie szkoły. Ja na początku (95/96 rok !) nakładałem positiva na płytkę leżącą poziomo. Aż nabierała cienofioletowej barwy. Grubość - nie mam pojecia, ale nie zdziwie się że miała ok. 0.1mm :)

Ściezki wychodziły ostre jak żyletka. Wyświecałem świetlówką 6W przez ponad godzinę przez kalkę techniczną z ręcznie rysowanymi ścieżkami rapidografem ... :). Zaleta: nie sposób było niedoświetlić albo przeswietlić - zawsze wychodziło dobrze.

:)

Potem stosowałem cienką warstwe obrotowo i zawsze problemem był kurz...

Reply to
Sebastian Bialy

Sun, 24 Feb 2008 12:10:58 -0800 (PST) Marek Lewandowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Ale przy takiej cieniutenkiej warstwie trzeba chyba malowanie powtórzyć. Ogólnie prawidłowe nałożenie tego nieszczęsnego Positiva to nie lada sztuka... :-/ A już nałożenie warstwy która byłaby równomierna a nie składała się z połączonych plam to prawdziwy cud. Wirówka nieco w tym pomaga, ale i tak trzeba utrafić z ilością emulsji. Faktycznie da się nałożyć tak żeby powstała równomierna warstwa i bez "fali przybrzeżnej" nawet bez użycia wirówki, ale to bardzo trudne i ewentualne uzyskanie prawidłowego rezultatu jest raczej dziełem przypadku.

Reply to
__Maciek